Gå til innhold

Ujevn gange! Kulda?

Ranger emnet


biohazard

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte i går, da jeg plutselig merket at turtallet drev og hoppet fra 1200 til 2000rpm da jeg tok inn clutch forran ett kryss. En kan merke det vis du ikke gasser mens du kjører. Så jeg anntok at det var den kalde lufta og powerfilteret sinn skyld (-20) At bilen hadde fått for mye kaldt rå luft, etter at jeg hadde ligget på omtrent 3000rpm hele veien.

 

Jeg satt allefall bilen inn for å varme seg en halvtimes tid. (Varmt verksted) Da hadde den blitt så og si bra igjen, noe som varte hele veien hjem.

 

Men da jeg skulle ut og herje litt igjen i dag (-13) Så henger den litt på turtallet, den har ikke begynt og hope sånn som igår, men den legger seg på 2000 da jeg starter den (bilen er allerede varm) og går ned til 1500 så til 1000 og så langt ned så den nesten stopper (500) før den stabiliserer seg på 8 - 900. Alt dette skjer på under 10sek.

 

Noen som kan hjelpe meg med hva feilen er? Spørs vis dere lurer på noe

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du prøvd å smøre opp gasshjulet og den lille mikrobryteren som kobler inn tomgangsmodus? har ihvertfall vært et lite problem for meg i kulde med høy luftfuktighet...

 

Denne mikrobryteren som kobler inn tomgangsmodus sitter hvor? Hva kan jeg bruke til og smøre opp den?

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sitter under armen som går fra hjulet, dvs at når du ikke gir gass, så ligger denne armen presset ned mot denne mikrobryteren, prøv med wd40/556/auto 2000 eller annen møkkoppløsende smøremiddel. for å se om det er problemet.

hvis motoren er av og du vrir på hjulet skal du kunne høre at det sier klikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den sitter under armen som går fra hjulet, dvs at når du ikke gir gass, så ligger denne armen presset ned mot denne mikrobryteren, prøv med wd40/556/auto 2000 eller annen møkkoppløsende smøremiddel. for å se om det er problemet.

hvis motoren er av og du vrir på hjulet skal du kunne høre at det sier klikk

 

Skal få sjekket dette etterpå

Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler,

Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT

 

Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår