biohazard Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Var ute og kjørte i går, da jeg plutselig merket at turtallet drev og hoppet fra 1200 til 2000rpm da jeg tok inn clutch forran ett kryss. En kan merke det vis du ikke gasser mens du kjører. Så jeg anntok at det var den kalde lufta og powerfilteret sinn skyld (-20) At bilen hadde fått for mye kaldt rå luft, etter at jeg hadde ligget på omtrent 3000rpm hele veien. Jeg satt allefall bilen inn for å varme seg en halvtimes tid. (Varmt verksted) Da hadde den blitt så og si bra igjen, noe som varte hele veien hjem. Men da jeg skulle ut og herje litt igjen i dag (-13) Så henger den litt på turtallet, den har ikke begynt og hope sånn som igår, men den legger seg på 2000 da jeg starter den (bilen er allerede varm) og går ned til 1500 så til 1000 og så langt ned så den nesten stopper (500) før den stabiliserer seg på 8 - 900. Alt dette skjer på under 10sek. Noen som kan hjelpe meg med hva feilen er? Spørs vis dere lurer på noe Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 har du prøvd å smøre opp gasshjulet og den lille mikrobryteren som kobler inn tomgangsmodus? har ihvertfall vært et lite problem for meg i kulde med høy luftfuktighet... Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 har du prøvd å smøre opp gasshjulet og den lille mikrobryteren som kobler inn tomgangsmodus? har ihvertfall vært et lite problem for meg i kulde med høy luftfuktighet... Denne mikrobryteren som kobler inn tomgangsmodus sitter hvor? Hva kan jeg bruke til og smøre opp den? Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 den sitter under armen som går fra hjulet, dvs at når du ikke gir gass, så ligger denne armen presset ned mot denne mikrobryteren, prøv med wd40/556/auto 2000 eller annen møkkoppløsende smøremiddel. for å se om det er problemet. hvis motoren er av og du vrir på hjulet skal du kunne høre at det sier klikk Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 den sitter under armen som går fra hjulet, dvs at når du ikke gir gass, så ligger denne armen presset ned mot denne mikrobryteren, prøv med wd40/556/auto 2000 eller annen møkkoppløsende smøremiddel. for å se om det er problemet.hvis motoren er av og du vrir på hjulet skal du kunne høre at det sier klikk Skal få sjekket dette etterpå Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Ting som er greit å sjekke/gjøre... Tomgangsmotor - Rens og smør opp den Spjeldhuset - Rens dette Juster inn "klikket" for gasspjeld-sensoren Vacum-lekkasje - Innsugspakningen/slanger Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.