Gå til innhold

1986 volvo 240 turbo | Prosjekt Førstebil...

Ranger emnet


Helland

Anbefalte innlegg

  • Svar 88
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er det grenrøret der bra eller? Effekt messig?

 

Bedre en org. 240 turbo manifold? Bedre en 940 turbo manifold?

 

det vet jeg ikke.. har hørt at 240 manifoilen sprekker lett å gir mindre effekt. Men XSPOWER røret er også kjent for å sprekke, men jeg har fått sveisa alle sveisene ekstra og håper dette holder da... skal være stor forskjell på 240 og 940 manifoilen.

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jippi START!! ..fy flate det prosjektet her gikk fort ..

ble jo litt spøling og herjing i dag og da bare da med bmw og sierra :D

wroom potsjjj.. må vel kjøre meg en tur i mårra jeg da og se på vidunderet!:cheers: :race

 

da er herved turboen havarert folkens, update kommer etter skoletid!

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljelampa blinka under 1000rpm, og dette likte ikke turbon, så den har fått seg slakke :( så nå må det kontrolleres om denne kan repareres, eller om jeg må skaffe ny... Vurderer å begynne på B230 blokk, med litt grommere innmat ...forslag ønskes.

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg en moro liten historie til dere :)

Skulle ta ut motor , og sjekke div småtteri i forbindelse med turbohavariet, oljetrykket var dårlig, men hvorfor ? Jo da fått ut motoren så viser det seg at det er ikke o ringer på begge endene i røra. Skulle hente en kompis for å få rlitt hjelp, så kom det en gammel mann springende ut i vegen, trodde jeg kjørte for fort eller noe :p men viste seg at han hadde en volvo motor stående, og lurte på om jeg ville ha den.. var en 91modell b230f ifra 740. Gikk bort å så på motoren, JODA på toppen sto det 1000531 :blunk: dette sa jeg selfølgelig ikke noe om til han, lata som jeg ikke var så spesielt interessert, så til slutt fikk jeg motoren . :) var ganske heldig med denne synes jeg :p hehe... verdi på en slik en da? i bra stand?

1996 Volvo 940 Tic B230FK

1993 Mercedes Benz C220 Sport

1972 Datsun 1200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår