audi_100 Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Hei! Er det noen som vet om calipperstemplene bak på Audi 100 '86mod. er av den skrudde typen eller ikke? Siter Tor Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Hei! Er det noen som vet om calipperstemplene bak på Audi 100 '86mod. er av den skrudde typen eller ikke? Det må skrus ut.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_100 Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Det må skrus ut.. Må jeg skru ut stemplene for å skifte bremseklosser da? Trodde man i så fall måtte skru dem inn jeg...? Siter Tor Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Er ikke sikker på om du skal skru dem inn jeg. På den gamle 100 turbo'n min husker jeg ikke om jeg bare pressa dem inn eller skrudde, men bytta på en annen til en kamerat, og da pressa jeg dem bare inn med ei tvinge. Pass på at du presser dem inn dønn rett. Den minste skjevhet så kiler dem seg fast. Da må du bare bytte plassering på tvinga og prøve igjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 For å bytte klosser må du skru caliptern halveis av..eller helt av..og skru stempelet inn i bunn, også henge på nye klosser, og tre caliptern over igjen. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_100 Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 For å bytte klosser må du skru caliptern halveis av..eller helt av..og skru stempelet inn i bunn, også henge på nye klosser, og tre caliptern over igjen. Ok. Har det noe å gjøre med at håndbrekket går via calliperene det da kanskje? Siter Tor Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
porsche helge Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Ok. Har det noe å gjøre med at håndbrekket går via calliperene det da kanskje? nope Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Stemplene må skrus inn p.g.a. brekkmekanismen i caliperne. Det har noe med selvjusteringen å gjøre, i verste fall ender man med brekk som ikke virker etter å ha skiftet klosser bak om man gjør det feil.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi_100 Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Stemplene må skrus inn p.g.a. brekkmekanismen i caliperne. Det har noe med selvjusteringen å gjøre, i verste fall ender man med brekk som ikke virker etter å ha skiftet klosser bak om man gjør det feil.. Okay...da har jeg vel fått svar på spørsmålene mine. Takker folkens! Siter Tor Arne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg