Gå til innhold

er det sånn etter nedkjøling av turbo

Ranger emnet


VOLVO real power

Anbefalte innlegg

Ekke helt sikker på ka spørsmålet du stiller er. Etter en kjøretur BØR du la motoren gå vaffal i et minutt før du skrur av.

Ettersom turboen kan forsatt spinne etter du har skrudd av motoren, og den får ikke oljetilførsel da. Ekke akkurat me i VM i mekanikk, men mener d e sånn.

 

Eg pleier å kjøre motoren rolig de siste to min eg kjører, så turboen ikke spooler, og så la den roe seg ned i et halv minutt før eg slukker.

 

Håper du fikk svar på spm..:)

Volvo 740 Turbo

-B230f turbomontert

-531 topp, H-profil råder ,Forsterket topppakning, Simons 2,5 toms eff. anlegg og BSR chip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den dingsen under framlykta på høgre side, kva er det?

 

DSC00551.jpg

 

tja, er det noen ledninger til den?

 

Mest sansynlig noe varm/kaldlufts-saker til det gamle luftfilteret el no, selv om det ligna på en eller annen pussermotor:)

 

Uansett har det Ingenting med kjølinga på turboen å gjøre. Som du sikkert vet, så er turboen på Høyre side av motoren... og eventuell vannkjøling hentes via slangen ned til radiatoren fra ekspansjonskammeret.

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakker om den her om det muligens ikke kom så bra fram..

dingsen.jpg

 

Fant akkurat det samme på Knut Inge sin 740 turbo. At motor i den også..

 

Læreren hadde dette på sin gammle Vw Transporter og mente det kunne være ei vifte som blåste kald luft på turboen etter at du hadde parkert.

 

lurte på om det kunne være noe form for og sende mer kald luft inn i motor rommet jeg da?

 

Men skal ikke si noe sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår