Morten Jensen Skrevet November 6, 2007 Rapporter Share Skrevet November 6, 2007 ... og i dag kom dem! :D Helt julaften! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Jensen Skrevet November 11, 2007 Rapporter Share Skrevet November 11, 2007 da har jeg endelig tid til å legge ut hvordan det kan kobles: Når det nevnes pinner, så mener jeg ovenfra og ned når man ser på baksiden av lykten med undersiden ned. Venstre: Svart kabel: pinne 1 Blå/hvit: pinne 2 Blå/gul: pinne 3 Blå/brun: pinne 4 Den siste kabelen - den rosa - isoleres. Kun fire kabler skal på lykten. Høyre: Blå/brun: pinne 1 Blå/gul: pinne 2 Blå/hvit: pinne 3 Svart: pinne 4 Den siste kabelen - den rosa - isoleres. Kun fire kabler skal på lykten. Håper dette hjelper noen som sitter i samme klemme som jeg gjorde for noen dager siden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 da har jeg endelig tid til å legge ut hvordan det faktisk skal kobles: Lyser nærlysene når du tenner fjernlysene med denne måten å koble på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Jensen Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Nei, det gjør de ikke. Etter hva jeg har forstått så må man bruke et relé da. Stemmer det? Har to releer liggende som jeg evt. kan bruke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
donjon Skrevet November 15, 2007 Rapporter Share Skrevet November 15, 2007 Jepp, fordel om begge lyser på langlys, er ikke veldig bra lys i de lyktene, i hvert fall ikke de jeg har av merket Depo. Er det disse du har også? Må bruke reléer ja, det står beskrevet hvordan på første siden i denne tråden. :m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bruners Skrevet April 22, 2011 Rapporter Share Skrevet April 22, 2011 Denne sida har noen koblingsskjema til firepinskontakt:http://lmvolvo.free.fr/headlamps.html Så vidt jeg kan forstå så vil nærlysene slukke når man tenner fjernlysene hvis man følger de tegningene. Jeg løste det ved å sette inn et fempinsrelé ved hver lykt. Da fortsetter nærlys å lyse når man tenner fjernlysene. Det går vel også an å modifisere litt på det elektriske anlegget til bilen for å få til dette, men jeg syntes det var "tryggere" å sette inn reléer. Jeg brukte små kabelsko og satte dem rett på pinnene på lykta. Det skal visst finnes en slags overgang, men det fant jeg ut først etter at jeg hadde satt på mine. Se her: http://www.helmantel.com/volvov40/headlights_p2.html Fikk hjelp av lohelle her på forumet til kobling av reléene. Håper det er greit for ham at jeg gjengir hans instruksjoner: ------------------------------------------------------ blå/hvit er "felles" +12V og skal til begge pærene blå/orange er jord når fjernlys er på (= fjernlys lyser) Brutt når fjernlys er av blå/gul er brutt når fjernlys er på. pga rele vil pin30 gå til jord (fra pin 87) Dette pga at det da er spenning over 85 - 86 når kun nærlys er tent så går de ikke spenning over 85 - 86, og den "vanlige" sløyfen fra blå/gul - 87a - 30 - nær - blå/hvit er "aktiv" uansett så skal tegning stemme jeg koblet bort den koblingen på de nye lyktene og koblet meg rett til pærer. Parklys er selvforklarende. ------------------------------------------------------------------ Har koblet opp slik skjemaet viser men får ikke nærlysene til å holde/tenne seg alene, når jeg slår på fjærnlys fungerer begge utmerket. Parklyset lyser hele tiden uansett hvilken posisjon bryteren inne i bilen står på. Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg