antkoma Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 hei jeg har prøvd å lakere lit..alt ser ganske så fint ut til jeg monterer ting sammen gjør jeg alt for dårligt grunarbeid? bruker roterende stålgørste på vinkelsliper så grunner det seinere med grunning 2 lagg med lakk og klarlak pleier å vente i 2 dager før jeg monterer delene sammen..sån at lakken herder etter at jeg har brukt den der stålkosten er det alt for glatte overflate eller? sory for alle skrivefeil :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 den roterende stålbørsten ( om det er den eg tror det er) river oljen ut av stålet ( eller noe i den gaten..) derfor får du ikke lakken til å henge.... hold deg til pussepapir på vinkelsliperen.... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Tja har du vasket godt og avfettet med siliconfjærner før du begynnte å slipe ? Har du avfettet med siliconfjærner etter sliping og før påføring av grunning ? har grunning og lakk fått den avluftningstiden den krever mellom strøkene ? har du hatt riktig temperatur når du lakkerte ? Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antkoma Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 temperaturen er riktige og har vasket med tynner etter slipingen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Men vaska du med tynner FØR du begynte å slipe ? hvis der var skittent og du ikke vaska før sliping så kan du ha slipt dritten ned i metallet, og da er det ikke alltid like lett å få bort alt etterpå. Du bør alltid vaske og rengjøre godt før du begynner å slipe for å unngå å arbeide urenheter ned i underlaget Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antkoma Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 ok skal gjør det neste gang..tusen takk for svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbobjørn Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Du må bruke silikonfjerner, ikke tynner.......Tynner først, så slipe pusse og stå på, så siliknfjerner, så grunning, så slipe, så silikonfjerner og lakk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg