Attila Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Nå har jeg begynt å koble anlegg i bilen, og oppsettet er foreløpig som følgende: Spiller: Alpine 9812rb, Forsterkere: 2 Saga 2-kanalere, Sub'er: 2 Visonik 12''. Jeg har koblet + og jord helt korrekt, og har målt strøm for å bekrefte det. Det jeg fant ut, var at styrestrømmen ikke hadde strøm. Har sjekket bak på spiller, og tilkoblingen er korrekt(blå/hvit remote), men får fortsatt ikke startet forsterkeren. Det jeg lurer på er: -Leder høytalerkabler for dårlig til å brukes til styrestrøm? -Hvis ja, hva slags kabler bør jeg kjøpe, og hvordan deler jeg disse til å gå på 2 forsterkere? MVH Atle :smilbmw: Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Nærmest -alt- kan brukes som styrestrøm. Høyttalerkabler leder ikke dårlig. Istedet for å koble forsterkerne til remote på denne måten kan du jo koble de til tenninga. Rød kabel inn til spiller. Hekter du deg innpå der har du heller ikke samme begrensning med antall forsterkere som du har om du kobler via spiller. Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Attila Skrevet Januar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Nærmest -alt- kan brukes som styrestrøm. Høyttalerkabler leder ikke dårlig. Istedet for å koble forsterkerne til remote på denne måten kan du jo koble de til tenninga. Rød kabel inn til spiller. Hekter du deg innpå der har du heller ikke samme begrensning med antall forsterkere som du har om du kobler via spiller. Takk, det funket bra med tipset ditt! :) :) :) Siter 89' E34 525 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duplex Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 eller (som jeg ble tipset herfra) om du har forsterkerne bak så kan du jo koble styrestrømmen til baklysene, mindre ledninger framover i bilen :) Siter אּ ﻬ ﺎ קּ ﺚ מּ ® Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg