cossigjengen Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 hei jeg kjørte å parkerte bilen før i dag, da funket den som normalt, men nå når jeg skulle ut å kjøre igjen, så peileit jeg oljen, fylte på litt. startet opp, bilen gikk ikke på alle sylyndrene hørte jeg, og plutselig kom det en slaks tikkelyd, som tikker høyt som !&/#, er en tikke/bankelyd. motoren er en 2.0i 8v... hva kan dette være? Siter - BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740 x toyota carina e 2,0 x opel kadett gsi http://www.dekklageret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossigjengen Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 okei, ingen vet... men hvorfor har man ventilpekk? eller pekking i motoren? Siter - BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740 x toyota carina e 2,0 x opel kadett gsi http://www.dekklageret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelracer Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 okei, ingen vet... men hvorfor har man ventilpekk? eller pekking i motoren? vært borti det samme i en omega.tikking i toppen.visst seg at simringen på oljepumpa var blitt dårlig.blir dårlig trykk..men forsvinner litt med gass litt kjøring.måtte skifte den til slutt.ble så dårlig at oljelampa lyste til slutt, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossigjengen Skrevet Januar 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 okei.. skal sjekke det.. takk men hvorfor går den ikke på alle stemplene? ka det ha noe med dette å gjøre... Siter - BMW 318i 00' aerodynamic http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=68740 x toyota carina e 2,0 x opel kadett gsi http://www.dekklageret.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros2554 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ventiltikking på hyd løftere og ellers generelt på mekaniske har ingenting med at den ikkje går på alle sylindre. På mekaniske er det å justere klaringa enten ved shims eller justering med "skrue" og mutter,hydrauliske er det innvendig lekkasje som gjør at den tikker,eller ved svakt oljetrykk i toppen,eller at de har koksa seg trege/tette. Kan være tilfeldigheter at en sylinder har kutta,kan jo berre være en tennplugg som har tatt kvelden. Viss du har meir banking enn tikking kan det enten f.eks være rådebank,eller noe i toppen(vippetøyet) som har blitt ødelagt. Viss du har en brent ventil kan det gi inntrykk av at bilen ikkje går på alle sylindre også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.