Gå til innhold

Leverer Simons effektanlegg grom lyd ? Verdt 3300kr til A3?

Ranger emnet


exmith

Anbefalte innlegg

Så dere sier at mellompotta demper ekstremt? Tenkt å skifte den nå jeg, med et helt vanlig 2,5" rør, tror dere det blir bra?

 

SvensenEksos skulle ha 700kr for å bøye til samme rør som mellompotta, hørtes lytt dyrt ut men ikke vet jeg, blir ca 1 meter med 2,5" rør.

 

Skal sjekke opp på bilextra om jeg får laga det billigere selv med vinkel osv

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg (Dimmu87) skiftet ut mellompotten selv på en Vectra A. Du bør fint kunne finne de delene du trenger og gjøre det selv med litt fingerferdighet, et rakt rør, en bend, noen rørklemmer og en tube eksospasta... ;)

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av meg (Dimmu87) skiftet ut mellompotten selv på en Vectra A. Du bør fint kunne finne de delene du trenger og gjøre det selv med litt fingerferdighet, et rakt rør, en bend, noen rørklemmer og en tube eksospasta... ;)

 

Ja tror ikke det er noe problem selv, men fikk han no bedre lyd ?

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder at potta henger veldig langt ned så gjør den faktisk det på a3en, ser ikke helt bra ut etter min mening.

 

Jeg har fått svendsen til å ta en kikk på eksosen min og de skal kutte til bakfanger og litt sånn slik at jeg får eksosen lenger opp, tror det blir ålreit.

 

Og en ting til, når det gjelder lyden, få satt på et green filter også, det gir deg mye grommere lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder at potta henger veldig langt ned så gjør den faktisk det på a3en, ser ikke helt bra ut etter min mening.

 

Jeg har fått svendsen til å ta en kikk på eksosen min og de skal kutte til bakfanger og litt sånn slik at jeg får eksosen lenger opp, tror det blir ålreit.

 

Og en ting til, når det gjelder lyden, få satt på et green filter også, det gir deg mye grommere lyd.

 

Hm dårlig da, siden effektanlegget skal være tilpasset bilen, å det er det langt ifra med tanke på potta, dårlig at man må betale 1000lapp for å få det fiksa.

 

SvensenEksos er dyre, men jeg har ikke akuratt valg, de har en minstepris på 800kr. Syns også at DTM looken var litt feil på simonspotta.

 

Filter har jeg, men skulle hatt enda litt mer grom lyd, f.eks når jeg kjører på lavt turtall, og på tomgang. Å bytte mellompotta er også dyrt, om man skal gjøre det hos SvensenEksos. Å noen sier at den ikke demper alt for mye.

Audi A3 1.8TFSI 08

x 1998 Audi A3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår