Gå til innhold

lite problem(kald motor)

Ranger emnet


HairBall

Anbefalte innlegg

Heisann folkens, mye fet styling her på bora :-D

 

Har en vw Bora highline 1,6 99 mod. Har i det siste oppleved når motoren er kald så rykker/nappet(slutter når motor er varm) bilen litt, akkuratt som det skulle være noe kondens i bensin. Har prøvd med kondensfjerner uten hell. Det har seg slik at jeg har akkuratt flyttet og har kun 10-15 min til jobb, og motoren er "akkuratt" på 90 grader når jeg kommer til jobb, kan det ha noe å si at ikke motoren blir varm nok at det danner seg kondens. Eller kan det være møkkete bensinfilter? Skal ha bilen på service om 14 dager, men hvis jeg hadde funnet det ut selv slapp jeg at verkstedet skal ta extra for dette, VW er jo ikke akkuratt billig på service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Problem var fortsatt der, men meget mindre, napper litt når motoren er kald. Fikk en kompis til titte litt på den, han fant en "defekt" tennplugghette, den ga krympstrøm, så denne har nok vært ganske dårlig når det en fuktig/kaldt. Så nå skal jeg sjekke prisen på disse, tror ikke disse er så billige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det eller litt dårlig av verkstedet å ikke sjekke kablene til tennpluggene også når de først bytter tennplugger, og det er jo også kjent at disse tennplugg hetene er av den gamle typen og og slites "fort". Når en kompis finner problemet etter 10 min og verkstedet har sett på bilen 2 ganger uten å sjekke dette, veldig skuffet. Vurderer å bytte verksted hvis ikke du slår av litt på prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår