garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 sommerdekkene (225/40-18) blir spist opp på yttersiden av forhjulene...:( etter å ha montert lesjøfors 40/40 sett. har jeg tatt forstillingskontroll og justert slik som BT vil ha det, men sliter som F*** gode råd???? polyforinger..hjelper det mye?? hvor på bilen er det viktigst og hvorfor? og hvor er det ok med vanlige..?? Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 polyforinger vil hjelpe lite til dette.. du må spørre andre som har hatt samme problemet om hvilke vinkler de må ha.. det du må gjøre er å ta en forstillingskontroll til å "spisse" litt mer... altså mindre vinkler? når det gjelder spissing.. du har for mye spredning nå.. tror jeg? rett meg om det er galt Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 spm om polyforinger var ikke ment rettet til forstillingsproblemet, det var sånn generelt om hvordan de er, og hvor mye bedre de er enn vanlige foringer...men om noen hadde hatt noen mål på caster/camber hadde det vert hjelpsomt:D Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_wizard Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Ettersom dekken slites på utsiden er det for mye toe-in Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 toe-in??:P Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 det er forr mye spssin... de står for mye in /---- \ du må spre den litt da:) EDIT: hvor mye vet jeg ikke.. vet heller ikke hvor mye skeivslitt dine dekk er så:( Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Overtsatt til "for mye spissing" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 dekka er mye slitte, det er kommet ned til korden (hvis det er sånn det skrives:P) på siden, mens det er igjen ganske mye mønster i midten....men hvor mange mm anbefales da, på den forstillingsmaskina?? plus eller minus??:P Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 dårlig til å forklare jeg da:P forstillingsmaskina= programmet der du justerer på pc`n da, hehe Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Det er nok ikke bare spissinga som tar døm, den vil slite i ytterkant med store hjul pga positiv camber, noe som er helt på jordet når det gjelder kjøreegenskaper... Min også spiste opp dekka i ytterkant pga positiv camber. BT krever jo mellom 1 og 3mm spissing og ett sted rundt 0,5 grad positiv camber. Hvis du justerer dette til ca 1 grad negativ på begge sider og 1mm spissing blir den fin å kjøre. Må ha den til forstillingskontroll da, men vær med og juster så du får den sånn. Mulig du må file opp spora til bærekulene og dra døm ut for å komme opp i 1 grad negativ. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 dårlig til å forklare jeg da:P forstillingsmaskina= programmet der du justerer på pc`n da, hehe Spissing= 0 til -30minutter. Når det kommer rullemotstad har du ca 0 (toe in) Caster = orginale mål camber= fra 1,5 til 2,5 grader. Litt racerbil må det jo være..kiddie Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Får ikke noe særlig mere enn 1 grad på en senka 240 uten å gjøre noe med understellet... Jeg skal bygge ut bærekulene og senke bærebrua og styrestaget på min har jeg tenkt. Har planer om ca 1,5grad negativ camber på min, noe jeg tror passer ganske bra. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hør der ja:D nå er jeg litt klokere ja=) thanx folx:) Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
totte88 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 nå ble jeg å klokere.. :) vi burde legge en post på klister dær det står sånn sirka hva man burde ha.. dette er noe maaange lurer på så.. sirka alle på forumet senker å det blir sport om det samme hver gang! hva tror folke? Siter mvh tor anders aune (240 turbo 90 mod) http://www.bilforumet.no/200-serien/220654-informasjonstr-d-240-turbo-bygges-bildetung-tr-d.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
garrett_T4 Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 høres bra ut det da..:D Siter Einseth Bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.