Gå til innhold

Mazda RX-7 eller Celica?

Ranger emnet


Lich

Anbefalte innlegg

Originally posted by Jostein

 

Var akkurat innom der ja...Mye interesant...MEN:det er klart den siden skryter av motoren...

Som jeg sa isted.Hvorfor har ikke alle biler wankel da visst den ikke har noe negativt?(syns jeg leste et sted at mazda har enerett eller no på wankel,om dette stemmer så glem det i dette tilfellet da)Fordi det hadde jo vært en sensasjon,så mye effekt ut av så lite volum....

 

herregud da mann! er det ikke på tide å gi seg, du gjør det jo bare værre å værre å enda værre for deg selv! Du høres jo ut som en jævla dritt unge "Hvorfor har ikke alle biler wankel da visst den ikke har noe negativt?" tonefallet du hadde inni hodet ditt når du skrev det der var vell som å høre en sippete 6år gammal jentunge.(?)

 

 

Veit ikke hovedgrunden jeg, har ikke så mye peil som sagt, men de har vell hatt problemer med wankel med tanke på avgasser og høyt bensinforbruk. Og no mer greier. Kanskje ingen har tørt å virkelig sattse på wankel før mazda og vi ser jo åssen utvikklingen er. Tenk deg hvor den motoren er om 10 år.

 

Les igjennom hele den wankel siden du. Og andre "nøytrale" sider. Så kan du komme tilbake med info og faktisk ha kilder. Istenden for alt dette pisset du har hørt.

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 128
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by boXer

Er mye lettere for alle hvis man bare lar være å uttale seg om noe man ikke vet stort om.

 

Det er jeg 100% enig i,og kjefter på folk når dem uttaler seg om ting dem ikke har peil på:(..Nå ble vel dette dradd litt langt...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

herregud da mann! er det ikke på tide å gi seg, du gjør det jo bare værre å værre å enda værre for deg selv! Du høres jo ut som en jævla dritt unge "Hvorfor har ikke alle biler wankel da visst den ikke har noe negativt?" tonefallet du hadde inni hodet ditt når du skrev det der var vell som å høre en sippete 6år gammal jentunge.(?)

 

Kast ikke sten i glasshus;) Hør med noen i høy rang på Teigland(møller) eller Jæger da:rolleyes: 2 meknaikere på jæger verkstedet Sa senest idag at visst wankel hadde ikke hadde hatt noe problem ville den vært i omtrent 80% av de daglidagse biler(og at de jobber for Toyota er irrelevant)...Så plis kutt ut crappet..Fordi om du Elsker TILBER Mazda så kan det faktisk være feil på dem,som på alle andre biler:eek:

Må si det er ganske saklig måte du har å diskutere på dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK grunnen til at wankel har et så dårlig rykte som den har er pga masse problemer den hadde i sine yngre dager. NSU var jo kjent for å blåse motorene hele tiden.

 

De gamle RX motoren var nesten skuddsikre, men hadde sine problemer som alle nye motorer. Husk at en wankel motor ikke ble begynt produsert før for ca 45 år siden. Hvor lenge har stempel motorene vært i produksjon?

 

 

13b motoren hadde sine problemer fordi mazda lagde noen apex pakninger som ikke tålte alt for mye juling og mye lade trykk.

 

En 13b sugemotor går og går så lenge den er orginal. Men begynner man å porte den så er det noe som skjer til slutt. En periperal portet 13b sugemotor er noe av det mest ekstreme poring man kan gjøre.

 

 

Jostein hvorfor er ikke alle biler lik MR2, Lexus eller et annet merke. Jo fordi ting er forskjelige.

 

Wankel motoren er en genial konstruksjon den er liten lett og lite motorvolum. Meget økonomsik her i norge med alle disse dyre avgiftene. Den har så si null vibrasjon. har testet dette med å sette et glass med vann i på toppen av insuget mens motoren går på tomgang.

 

Men ingen motorer er feilfrie. Alle har sine problemer. Selv en RB26DET som sitter i en skyline. Eller en Chevrolet V8 som sitter i en Corvette.

 

Det som er med wankel er at den trenger kjærlighet og omtanke hvis du skal kjøre den hardt.

 

Den nye RX8 motoren kommer til å bli en av de beste motoren som er laget.

 

Men dere får vente i spenning til mazda lanserer sin vann wankel motor :)

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

 

Kast ikke sten i glasshus;) Hør med noen i høy rang på Teigland(møller) eller Jæger da:rolleyes: 2 meknaikere på jæger verkstedet Sa senest idag at visst wankel hadde ikke hadde hatt noe problem ville den vært i omtrent 80% av de daglidagse biler(og at de jobber for Toyota er irrelevant)...Så plis kutt ut crappet..Fordi om du Elsker TILBER Mazda så kan det faktisk være feil på dem,som på alle andre biler:eek:

Må si det er ganske saklig måte du har å diskutere på dette her...

 

 

JOSTEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEIN!

 

FY FAEN SOM DU GÅR MEG PÅ NÆRVENE NÅ!!!!

 

Nei nå gidder jeg ikke å diskutere piss med deg lengere.

 

Ingen som sier eller har sagt at wankel er problemfri, ikke prøv å vri og vend deg unna dette her nå.

 

Du påsto at wankel motoren bare er dritt og MÅÅÅ total overhales (som er kjeeeeeeeeempe dyrt) på 100.000, men det fikk du forklart av folk som har 100 ganger så mye peil som deg at var 110% feil. Alt du sa i den første posten din var feil.

 

Kan du ikke bare innrømme at du dreit deg ut og slutte å prøve å diskutere ting du har null og nikks peil på?

 

Nå gidder jeg ikke å svare mer her ass.... Blir jo helt utslitt

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøver ikke å vri meg unna nei...

Har ikke sagt at den måtte total overhales ved nøyaktig 100.000,men trodde det var noe slikt..Men der tok jeg feil og det har jeg inrømmet en tidligere post her så ta å les litt du..Har heller ikke sagt at wankel bare er dritt...P

 

Tror dessuten ikke karen som lurte hvilken bil "vi" på forumet kunne anbefale,blir VELDIG mye klokere av at vi to krangler her...Så la andre folk komme til med skikkelige argumenter komme til...Men om du vil ta dette videre,send gjerne pm eller mail..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye krangling her.... boxing

 

Wankelen har både sine positive og negative sider. Kanskje den ryker før stempelmotoren, men så er det faktisk slik at du kan vel nesten overhale 3 wankelmotorer for prisen på overhaling av 1 stempelmotor. Lettere er det også. Og når en først har ute motoren, så kan en jo grise på noen feitere apexer, singelturbo o.s.v

 

Det er noe eget med en wankel og den må bare oppleves...

 

Har en litt peiling og liker å skru litt selv, er det ikke noe problem å kjøpe en 10 år gammel RX. Tror nok en vil få like mye trøbbel med en GT-4/CS eller hvilken som helst annen turbobil med den alderen. Har hatt mye slikt selv og skrudd min del, så jeg veit hva det innebærer. Er du redd for å mekke bil, så kjøp en Mazda 323 GLX, Nissan Sunny SLX el.l.:D

Whoops, there goes another gearbox...

 

Nissan Sunny GTI-R

Nissan Primera 4WD

Nissan King Cab 4WD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

 

Kast ikke sten i glasshus;) Hør med noen i høy rang på Teigland(møller) eller Jæger da:rolleyes: 2 meknaikere på jæger verkstedet Sa senest idag at visst wankel hadde ikke hadde hatt noe problem ville den vært i omtrent 80% av de daglidagse biler(og at de jobber for Toyota er irrelevant)...

 

har disse mekaninkerne skrudd på en wankel motor noen gang?

 

jeg har, både det og stempel motor. en wankel er enklere.

 

3 beveglie deler. eneste problemet med motoren er folk som tror de tåler å kjøres hardt uten de riktige tingene.

 

motoren vill ha masse olje og masse kjøling.

 

det mange ikke hvet er at en wankel motor kjører med olje insprøytning inn i forbrenninsgs kameret for å smøre apex pakningene så de ikke tørker ut og sprekker/deler seg. Dette gir et lite olje forbruk. Noe som gjør at man bør sjekke olja en gang i uka. Jeg gjør det, nå kjører ikke jeg så mye med bilen at det er merkbart 1 gang i uka. Men må fylle på med olje.

 

Denne bilen er veldig skjør på olja og vannet.

 

Og hoved grunne til at wankel motoren har fått et dårlig rykte er at folk skal kjøre og kjøre med bilene sine, uten service og uten å sjekke olje nivået og vannet.

 

jeg kjørte min mazda 323 1.3 i 50 000 km uten å bytte eller fylle olje. Og den var på 90% når jeg byttet. 13b-rew motoren min ville ha skriki etter olje på rundt 5-7 000 km. En wankel motor er ikke som en vanelig motor. forstå det, den trenger mere kunskap og en del mere olje.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

prøver ikke å vri meg unna nei...

Har ikke sagt at den måtte total overhales ved nøyaktig 100.000,men trodde det var noe slikt..Men der tok jeg feil og det har jeg inrømmet en tidligere post her så ta å les litt du..Har heller ikke sagt at wankel bare er dritt...P

 

Tror dessuten ikke karen som lurte hvilken bil "vi" på forumet kunne anbefale,blir VELDIG mye klokere av at vi to krangler her...Så la andre folk komme til med skikkelige argumenter komme til...Men om du vil ta dette videre,send gjerne pm eller mail..:)

 

Hehe... skulle ikke quote deg mer så jeg, men jeg kom på noe genialt... hehe...

 

Kan ikke du ta en prat med gutta på dette:

 

http://www.rx7club.com/forum/

 

forumet og forklare de om wankel?

 

Og HEHE du klager på at han ikke blir mye klokere? lol du prater jo BARE piss. Hadde ikke jeg bryti inn så hadde du vell fortsatt og proppa huet hans fullt med enda mer piss som du TROR du har peil på.....

 

Sånn.... da er jeg ferdig......

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

jeg har, både det og stempel motor. en wankel er enklere.

 

3 beveglie deler. eneste problemet med motoren er folk som tror de tåler å kjøres hardt uten de riktige tingene.

 

motoren vill ha masse olje og masse kjøling.

 

det mange ikke hvet er at en wankel motor kjører med olje insprøytning inn i forbrenninsgs kameret for å smøre apex pakningene så de ikke tørker ut og sprekker/deler seg. Dette gir et lite olje forbruk. Noe som gjør at man bør sjekke olja en gang i uka. Jeg gjør det, nå kjører ikke jeg så mye med bilen at det er merkbart 1 gang i uka. Men må fylle på med olje.

 

Denne bilen er veldig skjør på olja og vannet.

 

Og hoved grunne til at wankel motoren har fått et dårlig rykte er at folk skal kjøre og kjøre med bilene sine, uten service og uten å sjekke olje nivået og vannet.

 

jeg kjørte min mazda 323 1.3 i 50 000 km uten å bytte eller fylle olje. Og den var på 90% når jeg byttet. 13b-rew motoren min ville ha skriki etter olje på rundt 5-7 000 km. En wankel motor er ikke som en vanelig motor. forstå det, den trenger mere kunskap og en del mere olje.

 

AHHH endelig en MANN med fornuft...Flott at noen som har peil,kan rette litt opp her...SAklig menneske,men som en skrev før deg har den sine + og minus som alle andre motorer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jostein

 

AHHH endelig en MANN med fornuft...Flott at noen som har peil,kan rette litt opp her...SAklig menneske,men som en skrev før deg har den sine + og minus som alle andre motorer..

 

Han retter opp på all bullshitten du kommer med ja....

 

det syntes vell alle er fint....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by taxidriver

du kommer ikke med så rent lite du heller...

 

åhh takk for den...Men jeg skal ikke komme med flere utspill ang wankel nå..Det er ikke min sterke side:( men eneste "gale" i utganspunktet jeg har sagt er vel at den skulle total overhales ved 100 eller 150 eller no(har alltid trodd det var slik,så der lærte jeg noe nytt idag;))??I hvertfall eneste konkrete feilen jeg kan finne.Correct me if im wrong.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by jantore

her kan dere lese alt om wankel motoren siden dens fødsle av Felix Wankel

 

http://www.der-wankelmotor.de

 

 

masse interesangt hvis dere kan tysk da. :)

 

Velger heller og la Josten forklare dette for meg jeg ;)

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår