Gå til innhold

lovte en svenske og skaffe info om tj's 242..den røde..har noen hjemmeside el info?

Ranger emnet

LaSSiss

Anbefalte innlegg

Det siste jeg har hørt, som stemmer er at motor er solgt og hva som skjer videre er usikkert...

Men gamle motoren var jo std B230FK bånn med porta 531 topp, t5race kam, sl turbo chips, s60r dyser, 3 tom lmm, custom (magic man?) grenrør og innsug, skjærkantpakning, t4 turbo, alu ic, resirkulerende dump og 3 tom eksos.

Sikkert mye jeg har glemt også...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
Det siste jeg har hørt, som stemmer er at motor er solgt og hva som skjer videre er usikkert...

Men gamle motoren var jo std B230FK bånn med porta 531 topp, t5race kam, sl turbo chips, s60r dyser, 3 tom lmm, custom (magic man?) grenrør og innsug, skjærkantpakning, t4 turbo, alu ic, resirkulerende dump og 3 tom eksos.

Sikkert mye jeg har glemt også...

I Bilsport-reprotasjen stod det vel noe om over 400 hk. Lurer på åssen han har klart å klemme det ut av R-dysene :flushit:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde visst ikke datasprut heller tror jeg...

Fra bilsport (ligger overst i bonken selfølgelig:)):

Motor: Modifiserad Volvo B230FT. Bunndelen orginal. Porta 531-topp med T5-racekam. Hemknåpat innsug, grenrör, avgassystem samt laddluftkylare. T04E turbo och Audi S2 wastegate. Två TurboXS dumpventiler. Dubbla Bosch bensinpumpar och Summit fuelcell.

Transmissjon: Getrag 5 trinns, Sachs racing trykkplate og 4 puck zinter lamell. Mellomaksel med 740/940 opplagring. 1031 aksling med orginal diffbrems med forsteket knutkors.

Det var vel det viktigeste??

Viss ikke så tar jeg resten i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider