saure89 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 hei..lurte på kordan ein kan finne ut om en bakaskling he sperre? står d noke på klokka? er en e30... har testa å kjørt me den å alt sann.. men den sperrer rett fremm å sant men er ikkje sikker på om d er berre på grunn av at heilebakaklingen er utslitt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Soberg Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Vis jeg forstår deg riktig høres det ut som den er sveiset, det står utvekslingen på diffen også.. Siter 2001 BMW 316I Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 hei..lurte på kordan ein kan finne ut om en bakaskling he sperre? står d noke på klokka? er en e30... har testa å kjørt me den å alt sann.. men den sperrer rett fremm å sant men er ikkje sikker på om d er berre på grunn av at heilebakaklingen er utslitt.. vist du kjører rett fram og det er likt trykk på begge hjulene så spinner den på begge uansett. vist det er en gammel lammel sperre på den. så skal det stå en S på diffen din. hilen en full kar. svare bedre i morgen. hei hå Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Det heter diffrensial brems. Traktorer har sperre. Hvis du har en original BMW diffbrems så skal det henge en liten metallbit undre den ene bolten som holder diff lokket fast. På den står utvekslingen og en "S" hvis det er diff brems(LSD). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Solid Audio; Gjelder dette alle BMW-differ? E30, E36, E34 osv.. Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Solid Audio; Gjelder dette alle BMW-differ? E30, E36, E34 osv.. Ja. Gjelder alle differ på de modellene du nevnte. BMW har kun levert lamelldiffer originalt. Dette er diff.brems(LSD) med 25% sperrevirkning. Unntaket er 2002 Turbo, den hadde 40% sperrevirkning. E46M3 har en annen type diff.brems. Der er det noe oljetrykk greier som bestemmer hvor mye sperrevirkning den skal ha. E60M5 har justerbak diff.sperre. Den kan faktisk justeres til 100% sperre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Høres greit ut dette Solid Audio. Jeg måtte bytte diff på min for et par år siden etter en massiv burnout av noen gamle vinterdekk. Denne var brems på (spant fin-fine rundinger og burna ut begge dekka). Når jeg fikk den nye i hus (snaue diff-huset m/innmat) klarte jeg ikke vri stikkaksel-uttakene motsatt vei av hverandre. Bilen spant fine rundinger etter bytte, og jeg konkluderte med at det var brems på den. Men så etter en tid ville ikke diffen låse opp av og til når man la ut i sladd (one-wheelers var et faktum). Jekka opp bilen for en tid siden, og da var det NULL problem å vri hjula uavhengi av hverandre.. Jeg skal sjekke opp den lille plata bak hva som står der. Det kan vel være at lamellene er utslitte? Og vil da tro dette er deler som går an å bytte ut? Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Solid Audio Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Er veldig viktig at man fyller på olje som er beregnet til diff.brems. Fyller du på olje som er til vanlig "åpen" diff så vil du slite ut diffsperren mye raskere. I en åpen diff kan også begge hjulene gå samme vei så det er ikke garanteret diffbrems hvis begge hjulene går samme veien. DETTE ER EN SIKKRE TEST: Sett bilen på bakken, og jekk opp kun ETT bakhjul. Blokker motsatt forhjul, og sett bilen i fri med brekket av. Vri på hjulet, og du vil kjenne om du har diffbrems. Det er ca 40-50Nm forspenning i en diff med brems så du må ta godt i for og klare og snurre hjulet rundt.. Lykke til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vipe Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Skjønner.. men slik det er nå er det så og si null motstand. Jekka bilen opp på midten, og en kompis holdt fast ene hjulet, og jeg snurra det andre uten problem. Men når diffen var "ny" (ny brukt da..) så hadde jeg ikke sjangs å vri den motsatt vei av hverandre. Du sier noe om olja her.. Jeg har ikke klar over at diffen måtte ha en annen olje når jeg bytta, så jeg fylte på "vanlig" diff olje fra Esso. Har LSD-olje på den nå, men mulig det var for seint.. :violin: Siter 1999 BMW E46 320d - Konebil 1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator 1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saure89 Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 takk for alle svar.. trur dei skal bli til storhjelp.. er ikkje sveisa sperre nei:P men tanken min var at d var sperre men at lammelen var utslitt eller noke i den dur.. men skal sjekke nå til helga ka som står på klokka:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.