morten pettesen Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Var ute en tur på byen i går, å vi begynnte å snakke om hva slags anlegg som virkelig ville imponert i en show bil. Hva slags oppsett og lyd? F.eks 1 18" kontra 10 x 10". 2 18" på en blokk kontra 10 x 10" på en blokk. Høyt? Brutalt? Veldig dypt med kontroll? Hair trick? Såpass Sq at du føler du er i studio når lukker øya? Kom med innspill :) (Denne er ikke myntet til noen spes bil eller oppsett! Just 4 fun) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 2*18" med mange forsterkerë og alt for mye watt, eller som du sier 10stk 10" på en grei forsterker. Begge deler må selvfølgelig flytte kvalmende mengder luft.. Hairtrick er jo sikkert gøy.. (noen i norge som gjør det?) Men selv er jeg ikke noe bass hue og vil gjørne ha Sqw men for show så funker lydtrykk bedre for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hvis du er i tvil om hva jeg mener så kan du ta utgangspunkt av f.eks Bassbrothers sin Skoda pick up (4 x 12" + 1 amp) eller Caddy (6x 12" + 1 amp), eller Brl sin van(132"? x 12" + 4 amp) Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stein t Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 den vanen var syk da heheh Siter opel zafira opc 2007 opel vectra stv 20 DTH 1997 opel calibra 20 i 16v 1991 http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 den vanen var syk da heheh Slett ikke dum, men var det imponerende? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Slett ikke dum, men var det imponerende? Fra MITT ståsted ble jeg aldri noe videre imponert... ordet 'fasefeil' blåste mot meg når jeg titta inn i den. Men det er nå meg... alacocaina Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Fra MITT ståsted ble jeg aldri noe videre imponert... ordet 'fasefeil' blåste mot meg når jeg titta inn i den. Men det er nå meg... alacocaina Tviler på at de tenkte "fasefeil?" nå de bygget den bilen. Hehe. Var nok heller "få folk til å få hake-slepp" bygg Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Tviler på at de tenkte "fasefeil?" nå de bygget den bilen. Hehe. Var nok heller "få folk til å få hake-slepp" bygg Jepp :) Tallet...132 eller hva det var... er et gøyalt tall :) For å svare på tråden din så må jeg si at en bil som klarer å spille høyt, på ei messe f.eks, uten at det vrenger og skjærer i ørene og med bass som du kjenner. Bassen skal ikke være rumlete men være litt punch i. Min mening :) Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegardrs Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 tror ikke SQ er så veldig "show" noe brutalt kanskje:) Siter Biler nå: Volvo 740 turbo og MB C180 Anlegg: DD 9515, DD 2510, DD M3, Hifonics Brutus 2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 tror ikke SQ er så veldig "show" noe brutalt kanskje:) Definèr brutalt litt da :) Oppsettet? Siter Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tufte & toyota Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 jeg mener at jo mindre komponenter som blir brukt, jo mere gøy er det å få det til å spille sq, tøft, eller db. så for min del så vil et komposett fremi bilen (og et baki) samt en sub eller to, imponere meg mere enn drøssevis av mye utstyr. den bilen som har imonert meg med å spille høyt, rent og brutalt er en viss golf som ble bygd på Tynset for noen år tilbake. var vel fido 8kenneth) som bygd den. der var det dobbelt frontsett fremi bilen, samt noen bassere baki. men som sagt smak og behag. noen liker mora og andre er mere enn godt nok fornøyd med dattera....hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 He He.. Den golfen flyttet nesten fysisk på seg når den spillte, ellers så funker jo skoda`n da, ellers så har det anlegget du hadde i carinan med Zapco imponert meg :-D Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rockford Seat Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Skulle jeg ha satt opp ett show anlegg uten å tenke på kronebeløpet så hadde jeg vurdert 3 stk MX 18" med 2x4ohms spoler. og hatt 1 stk XXX10000 forstkerer Samt AD MM frontsett :-d Siter Mvh Lars Engen lars76@online.no http://members.cardomain.com/arosa Team Bling Bling: Pioneer P9+P9 DSP Pioneer DVD+DAB Soundstream TR forsterkere Soundstream Van Gogh subbere Soundstream kondensator Eton Midbass/Mellomtone MT diskant Monster Cable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomasekeli Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Brutalt... hm... *smaker på ordet* Mye i lite? Eller veldig mye i litt mer? Omtrent slik.. Men er show bare dunkdunk, eller kan det faktisk være litt utseendet også..? hmm.. :boxers I så tilfelle... hva slags utseendet får folk til å sperre opp øynene? Siter Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Jeg syns det hadde vært litt show å putta f.eks 2 18" kicker solo-x baki en golf UTEN å fjerne baksetene å nok forsterker kraft til å drive dem maximalt å enda litt til, så bakruta slår sprekker å folk som står på utsia skygger unna i frykt for å spy...:P de syns jeg er en showbil... brutalt å jævli;P hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg