Gå til innhold

Bygge om 2.0Q B4 til S2/RS2!?

Ranger emnet


mexxor

Anbefalte innlegg

Heisann..

Har tenkt litt på å bygge om audien min, en 80 Quattro 2.0E til turbofemmer.

Har søkt noe på diverse poster på forumet her, men fant ikke noe som ga noe eksakt svar på det jeg lurer på. DERFOR spør jeg på nytt, om noen har litt peiling på dette;

 

-Kan jeg bruke motorfestene som er der fra før? ( De sitter på rammevangen, og ikke traversen.)

-Kan jeg bruke orginal girkasse og eventuelt drivverk. (Hvor mye tåler org kassa, og er drivverket det samme som de andre S modellene?)

-Hva av elektrisk må endres på?

-Eventuelt andre ting, regner med bremser, bat kasse, radiator og eksosanlegg må få noen modifikasjoner. Noen andre ting?

 

 

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på dette med motorfester VWgolf1? Som sagt, på min sitter motorfestene på rammevangen, og mener å ha hørt at girkassa skal passe... opp til 350hk. og hvis den passer, så gjør jo det ting mye lettere. Annet drivverk sier du, er det så stor forskjell på drivverkene når det er samme årsmodellene vi tar ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt det er ganske lett å bygge en Audi 80 Quattro om til en S2

Det er 130 hk utgaven du har?

 

drivverket skal tåle en motor fra en s2 på 220 hk uten problemer har jeg hørt fra audi folk.

 

Men anbefaler deg å høre på et Audi forum, er mange flere der som har skikkelig peilling.

blir som regel bare vill gjetting på detta forumet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bygg om til 1,8t da vel.

 

Motorfestene er ikke like, og inngående aksel er vel forskjellige. Derfor bør du bytte det også. Egentlig så anbefaler jeg deg å ta inn en s2 avant fra sverige e.l koster deg vel ca 60k. Husk at bakstilling fra s2 coupe ikke passer. B4 har annerledes bakdiff, travers, fjørbein og mellomaksel.

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår