volvo240gl_1986 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 hei, jeg har tengt på å lakkere min eiker e1 felger til min volvo 240 i vinter, og da lurer jeg på hva som skall gjøres før lakkering? og hvilken lakk som er anbefalt? mvh arnt olav negård Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aUDUN` Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jeg begynte med å pusse ned skraper med p200, mattet dem ned med 400, grunnet dem, våtslipte med p800 og lakkerte med vanlig 2 komponents matt svart lakk (med sprøyte) Bilder av resultat: Siter Hi. Bye. VW mk1 Jetta oppussingprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Eller sandblåse. Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240gl_1986 Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Eller sandblåse. det var det jeg håpet på jikk an.. men kan det skade felger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 det var det jeg håpet på jikk an.. men kan det skade felger? Sandblåse er skummelt, men å glassblåse er nok fint for de som kan det.. Hvilken farge skal du ha?? Skal lakkere mine eiker felger også nå bare de kommer tilbake fra oppretting:) men mange sier at det bør brukes pulverlakk på felger?? Han som skal lakkere mine skulle bruke vanlig 2 komponents lakk.. blir det like holdbart?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Sandblåse er skummelt, men å glassblåse er nok fint for de som kan det.. Hvilken farge skal du ha??Skal lakkere mine eiker felger også nå bare de kommer tilbake fra oppretting:) men mange sier at det bør brukes pulverlakk på felger?? Han som skal lakkere mine skulle bruke vanlig 2 komponents lakk.. blir det like holdbart?? Jeg sandblåste felgene mine og det ble knall det,jeg tok bare og pusset over med sandpapir etter de var blåst,Så ble de pulverlakkert,det ble helt konge resultat. Pulverlakkering er helt klart det beste men det går helt fint og lakke de også.. Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
745Turbovogn Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Jeg sandblåste felgene mine og det ble knall det,jeg tok bare og pusset over med sandpapir etter de var blåst,Så ble de pulverlakkert,det ble helt konge resultat.Pulverlakkering er helt klart det beste men det går helt fint og lakke de også.. Okei.. lurer på om jeg skal få noen til å sandblåse dem i stedet for å pusse for hånd.. blir mye jobb med alle buer og kriker og kroker.. lakkerte du baksiden også eller er det unødvendig?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Christian Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Okei.. lurer på om jeg skal få noen til å sandblåse dem i stedet for å pusse for hånd.. blir mye jobb med alle buer og kriker og kroker.. lakkerte du baksiden også eller er det unødvendig?? Jeg sandblåste dem jeg da..Jeg bare pusset løst over etterpå for og få litt finere underlag..Mine ble pulverlakkert,det som skjer da er at de blir dyppet i syre først,så etter det går de på et transport bånd som da går igjennom lakk boks og varme boks.Så de blir lakkert overalt...:thumb Siter peugeot 205xr 86 mod(solgt) peugeot 205gti 86 mod(solgt) ford mondeo tdci 03 mod(solgt) Audi a3 tdi 04mod ambition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyeman Skrevet Mars 25, 2009 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2009 Sikkert ett dumt spørsmål, men går det å pulverlakke deler som er sparkla?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg