VIP22 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Har et problem med en 1990 mod Subaru Legacy som bruker mye bensin. Vet at dette er en tung AWD, men synes likevel det virker som bensinforbruket er noe høyt. Noen som vet hva det kan være. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfbil Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Tung høyrefot? Boxerne til Subaru er ikke kjent for å være utørste... ta en service og bytt plugger, luftfilter. Sjekk dekktrykk osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chasin Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hvor mye er mye? Siter Pioneer Reference Series Bilen min http://www.fmh.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hvor mye er mye? Det lurer jeg også på. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Ligger vel på ca 1 liter på mila på langkjøring, og vesentlig mer på bykjøring. Høyrefoten er ikke såå tung, i allefall ikke hele tiden. Prøver å kjøre så økonomisk som mulig, men sliter med å holde forbruket nede for det. I følge bilens instruksjonsbok skal langkjøring ligge på ca 0,75 l/mil. Så normalt forbruk skulle vel være på ca 0,8-0,85 vil jeg tro da fabrikker ofte oppgir litt for lite forbruk i forhold til virkeligheten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 0,85-0,9 på normal fin kjøring er nok ikke så langt i fra, på 1,8 iallefall, er det du har, 1,8 2,0 2,2? 1, liter på mila er ikke så langt unna, og de er ikke så tørste, Pappa hadde før en 1991 Legacy 1,8 GL, nå en 1997 A4 1,8 avant quattro, subaruen var uten tvil billigere idrift. På bykjøring må du vel regne med bittelitt over literen tenker jeg, den vi hadde gikk ikke så mye på bykjøring. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Finnes det noe sånt som en utørst bokser? Rundt litern på mila på en 17 år gammal bil som det sikkert ikke er bytta en eneste motordel på tidligere. Synes det høres bra ut jeg. men som sagt, plugger, filter, olje i girkasse, differ og motor. Hjelper nok litt =) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Kan hende det hjelper litt med en liten service ja. Er en 1,8 liter. Men hadde en 1984 modell før denne, også en 1800 men med forgasser som ikke var i nærheten like tørst. langkjøring lå på ca 0.75l/mil på denne. Bilen var riktignok ca 250 kg lettere og ikke konstant 4WD. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fres Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 4wd'en krever mye kraft av motoren. Har veldig mye å si. På suzuki Xl7'n til fatter kjørte jeg 0.5-0.6 på 2H, i 4H brukte den litern. Kjøp deg en gammal civic av samma årgang og du har en bil som fornøyd puttrer på 0.4 eller mindre på mila :) Siter Signatur.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Mine foreldres bil...Men får prøve å lese av feilkoder, kan jo være noe som ikke er helt som det skal, og kanskje prøve å ta en service etterpå det. Men er interessert i en slik Civic som du nevner, men finner ingen til salgs i nærheten av her hvor jeg bor. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knsmurfen Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Legacy bruker litt bensin..jeg bytter på å kjøre 2 stk 2004 modell,legacy og begge 2, bruker litt over literen med blandet kjøring.. den ene har runda 200000 og litt,og den andre har passert 150000 km... et lite eksempel: Tur retur Kongsberg-Gardermoen(ca 26mil) så bruker bilene omtrent nøyaktig halv tank... MEN,så er jeg drosjesjåfør,og vi er vell ikke dem som er lettest på gassen..hehe Siter -03 Mitsubishi Galant 2,0 sport stv,-81 Toyota Carina 1,6 stv.(veteranprosjekt) Har hatt:-03 Smart Roadster,-00 Mitsubishi Galant stv,-96 Nissan Primera 2.0 SE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Men kom akkurat på at da vi hentet bilen i bodø i fjor og kjørte derifra til mosjøen, ble forbruket målt til ganske nøyaktig 0.85 l/mil. Så tror nok forbruket skal være noe mindre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Service på forgasser'n kan også hjelpe litt :) Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VIP22 Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Service på forgasser'n kan også hjelpe litt :) Nytter lite, innsprøytningsmotor i denne... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Nytter lite, innsprøytningsmotor i denne... Bare skumma igjennom og fikk med meg forgasser. Er ikke disse bilene generelt tørste da? Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg