Gå til innhold

Hydrostatisk drift

Ranger emnet


buskmann

Anbefalte innlegg

Det er nok ganske komplisert. for hydrostatisk drift er hydraulikk.

 

 

på biler drar motoren girkassa direkte.

 

på maskiner med hydrostatisk drift drar motoren en pumpe. som sendes videre til hydrostaten. farten øker med større oljemengde. og med lite oljemengde vil den gå sakte.

 

 

hyraulisk powershift kasse: oljetrykk som sendes inn i til clutch'ene og trykker på disse.

 

 

så hvis du vill bygge om til dette. må du bygge et hydraulikksystem med pumpe+ at et hydraulikk system inneholder mange andre ting. ventiler, akumulatorer og diverse.

 

ville ikke satset på dette hvis jeg var deg.

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vanskelig å konvertere en manuell kasse til hydrostatisk drift? Jeg kjører skogsmaskin med hydrostatisk drift og det er meget behagelig. Som automatgir, men uten utvekslinger på en måte. Veit ikke helt hvordan det fungerer, jeg bare kjører jeg.
da trenger du ikke gearkasse men en hydralikkpumpe på motor. hydrostatdrift er helt uaktuelt hvis du skal kjøre over 50 km i timen. grunnet støy, div ubalanser,

bare tenk på hvor stor og hurtig oljeflowen må være i 130 km/t. hydrostatdrift er forbeholt traktor og arbeidsreskap. husk også at de er veldig lavt gearet grunnet stooore hjul.

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da trenger du ikke gearkasse men en hydralikkpumpe på motor. hydrostatdrift er helt uaktuelt hvis du skal kjøre over 50 km i timen. grunnet støy, div ubalanser,

bare tenk på hvor stor og hurtig oljeflowen må være i 130 km/t. hydrostatdrift er forbeholt traktor og arbeidsreskap. husk også at de er veldig lavt gearet grunnet stooore hjul.

 

Hvis jeg ikke tar skammelig feil (og det hender det jo jeg gjør...) så benyttes hydrostatisk drift til fremdrift av diverse veigående kjøretøyer som mobilkraner osv, og disse har jo betydelig høyere topphastighet enn 50 km/t.

 

Ikke slik å forstå at jeg anbefaler trådstarter å bygge om til hydrostatisk drift, men helt ueffent som fremdriftsmekanisme er det dog ikke.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar skammelig feil (og det hender det jo jeg gjør...) så benyttes hydrostatisk drift til fremdrift av diverse veigående kjøretøyer som mobilkraner osv, og disse har jo betydelig høyere topphastighet enn 50 km/t.

 

Ikke slik å forstå at jeg anbefaler trådstarter å bygge om til hydrostatisk drift, men helt ueffent som fremdriftsmekanisme er det dog ikke.

neida helt på jorde er det ikke men det er ikke kjededrift heller. har 6 maskiner på jobben med hydrostatdrift. de er utstyrt med høy/lavserie for brøyting og masseforflyttning. med ekstra hydraulikkpumpe kan de utstyres med pumpe for transportmodus som går i tillegg til eksisterende pumpe. men med tanker på drivstofforbruk , vedlikehold ,støy og allt sett under ett så er hydrostatdrift uegnet til kosekjøring og daglig drift. finn noe annet fint å bruke pengene på....:respect

2000 suzuki grand vitara 2.0 tdi,cruisebil. 2005 Golf V 1,9 tdi. 1983 honda vt 750 custom,seriøse greier. 1977 vespa 50 special,4 håndgear. kreidler 50 rs. lohi 13 fot med 50 hk mercury

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eksempler på maskiner med hydrostatdrift: skurtresker, Preppemaskin, skogsmaskin, Gravemaskiner (beltemotor).

 

har du sett på et hydraulikk skjema før? Mye leamikk og dritt:P la det være som det er nå du. Veldig omfattende hvis du skal fikse dette.:thumb

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår