wicken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 delodur, hvis du nu hadde gidda å sjekke linken jeg posta lenger opp ( http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=267 ), så står det faktisk hvor mye ekstraeffekt du får ut av effektanleggene.. Siter Gubbebil med popstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Delodur: Sammenlignet ikke t4`en min med de andre, bare sa at jeg hadde merket stor forskjell på å skifte. Og hvis du går inn på den linken Wicken poster her så kan du se at jeg har rett. Hadde jo giddet å si det hvis det var bare tull da... Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hovik Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Det er stor forskjell på å bytte effekt anlegg på suge og turbo motor. En turbo motor vil få mest mulig utbytte av turboen med så fritt anlegg som mulig ( turboen snurrer da fortere ), mens en sugemotor ikke oppnår samme effekten med fri eksos. Effekt anlegg kan helt klart gi tøffere lyd på n/a motor, men ang. effekt er det bedre å skifte luft filter først. ( eller stake ut katalysatoren ) Siter - 1991 Toyota Mr2 ( selges ) - 2007 BMW 335i - 2009 Honda Odyssey ( fruens ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 *ler* Nå begynner ting å ta seg opp her! Vi er på vei litt OT, men får bare våge seg. Ja reklamen sier at du får ALL oppvasken din ren med kun en dråpe Zalo også! :D Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeloSin Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Altså, biler går jo fortere av "Gatebil" og "Turbo" og "R-sport" klistremerker over hele kjerra, så.. Why the hell not? :P Siter To save time, assume I know everything. :P d0h. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Søtt med kjæresteallianser på forum.. Får høre samme meninga dobbelt opp lissom :) Siter Gubbebil med popstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Jeje, jeg gir meg, man får 125+ hk i en 115hk 1.8l av å sette på super-anlegget fra söta bror. Håper det føles godt i skjela å vite at man kan bruke 3000 SEK på å kunne få 10+ hk mer! :D "To argue on the internet is like competing the special olympics. No matter who win, you're still retarded" Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Tror ikke det er så mange som kjøper effektanlegg for å trimme bilen.. Hvis man er ute etter å trimme bil, kjøper man ikke en bil med sugemotor. Siter Gubbebil med popstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeloSin Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Tror ikke det er så mange som kjøper effektanlegg for å trimme bilen.. Hvis man er ute etter å trimme bil, kjøper man ikke en bil med sugemotor. Helt enig. Der har vi hele poenget i saken her. Mye annet å heller bruker penger på for å tyne ut hk av bilen. :) Effektanlegg høres, og ser pent ut (med visse forbehold.) Siter To save time, assume I know everything. :P d0h. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Jaja, skjønner ikke vitsen med å diskutere noe som står svart på hvitt... Bare til å ta en tlf til alle som kan med bil det... Er ikke mye man tjener på sugemotorer med effektanlegg, men er litt. Og var vel det som var spørsmålet også, hvor mangen hk man fikk ved å bytte. Er dyrt ja, men det er jo opp til hver enkelt hva de vil betale på bilen sin vel? Og hvo dyrt er ikke ett orginal anlegg da? Hvis man først må ha ny eksos så er det jo like greit å bytte til effektanlegg. Da får man noen hk ekstra og man får litt lyd i bilen. Og det er jo opp til hver enkelt hva de vil gjøre med bilen sin vel. Og hvis de 10 hk er så lite så kan du jo heller ta vekk 10 hk da. Alt teller... Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DeloSin Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Saken er vel heller at det finnes ikke noe "svart på hvitt" om hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil. Og en annen ting, hvis man allikevel skal bytte anlegg, og vanlig anlegg også er dyrt, tenk trøbbelet som følger fordi man ikke har godkjent katalysator? Og godkjente katalysatorer til effektanlegg er dyrt.. Siter To save time, assume I know everything. :P d0h. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Saken er vel heller at det finnes ikke noe "svart på hvitt" om hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil. Og en annen ting, hvis man allikevel skal bytte anlegg, og vanlig anlegg også er dyrt, tenk trøbbelet som følger fordi man ikke har godkjent katalysator? Og godkjente katalysatorer til effektanlegg er dyrt.. Fint at dere svarer mot hverandre da, altså du sier her at "hvor mange hk et effektanlegg gir, da dette varierer fra bil til bil." Diskusjonen gikk vel ut på at man får mer effekt med effektanlegg, og det sier du jo selv her. En vanlig katalysator er nok dyrere enn en racing katalysator... Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
delodur Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hey! Hva har jeg gjort? Jeg ga meg jeg og har meldt meg ut av diskusjonen så holdt meg utenfor. :D Siter Mvh Dan "Never underestimate the power of dumb people in large groups" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlmRacing Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Er nok enig med delodur her jeg :) Blir nok ikke store forskjeller på en 1.8 og en 2.0 liter..... Siter AlmRacing`s nybil: 2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition! Førstebil: 2001 - Volvo S40 Sport Edition! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Er vel 3 eller 4 potter på x40 orginalt. Med effektanlegg er det vel 2 potter, så noe forskjell blir det med å bytte. Man får litt mer hk, men ikke så mye å skryte over akkurat. Gidder ikke å diskutere dette mer, er ikke vits... Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.