740tic'ern Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hei. Jeg har nettopp kjøpt meg en 92-modell 940 turbo (B230 FT), såkalte "toppmodellen" med 190/192 hk. Lurte litt på hvordan den er i forhold til de "vanlige" med 165hk. Hva er forskjellen, ladetrykk? Hva tror dere jeg kan hente ut av motoren med en chip? Hvor mye lader turboen orginalt?, mekanisk eller elektrisk trykkjustering? Takker for alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Har den 190 hk orginalt har den turbo+ pakke ifra volvo. Elektronisk styrt laddetrykk og chip(mulignes) Turbo+ er noe dritt som bare ligger i veien spør du meg,for hvem er fornøyd med 190 hk? En mekanisk boostcontroller og chip er både billigere/enklere samt at en har justeringsmuligheter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 var på volvo og spurte... mekanisk justerbart turbotrykk:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 var på volvo og spurte... mekanisk justerbart turbotrykk:P Ladetrykket blir regulert elektronisk ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarlis Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Ladetrykket blir regulert elektronisk ja. Har lurt litt på det der, hvordan blir det regulert? Siter -89 Volvo 740 Sedan B230F -91 Volvo 240 STV B230F (Vinterbilen) -93 Volvo 940 TIC -x Volvo 740 GL 1986 B230A, Volvo Add-on, R-Sport trekk, esab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Har lurt litt på det der, hvordan blir det regulert? en "hjerne" styrer en magnetventil som igjen regulerer trykket. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Prøvde å justere på staget til wg, men satt fast. Skal det ikke gå og justere? Har å B230FT turbo pluss. Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Prøvde å justere på staget til wg, men satt fast. Skal det ikke gå og justere? Har å B230FT turbo pluss. Kan være rusta fast. Men ikke bruk makt sånn at hele staget går rundt. Da blir wastegate klokka fort ødelagt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hvordan monteres en boostcontroller? Har en liggende som hadde vært fint å fått brukt. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Hvordan monteres en boostcontroller? Har en liggende som hadde vært fint å fått brukt. Den monteres mellom WG-klokka og Turbo`n, hvis det var mekanisk boostcontroller du tenkte på... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Takker for all info. Men noen som vet hva som skal til for å gjøre justeringen av ladetrykket om til mekanisk. Mye arbeid som skal til? Man må kanskje ha en ny styringsenhet? Setter pris på alle svar:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Takker for all info. Men noen som vet hva som skal til for å gjøre justeringen av ladetrykket om til mekanisk. Mye arbeid som skal til? Man må kanskje ha en ny styringsenhet? Setter pris på alle svar:) Fjern magnetventilen og sett dit en mekanisk boostcontroller istedet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Januar 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Fjern magnetventilen og sett dit en mekanisk boostcontroller istedet. vet du hva en mekanisk boostcontroller koster? Og hva med styringsenheten som har programert ladetrykket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Takker for all info. Men noen som vet hva som skal til for å gjøre justeringen av ladetrykket om til mekanisk. Mye arbeid som skal til? Man må kanskje ha en ny styringsenhet? Setter pris på alle svar:) du vil ha en styreboks for a styre ladetrykket mekanisk..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 vet du hva en mekanisk boostcontroller koster? Og hva med styringsenheten som har programert ladetrykket? J fjerna nylig min Turbo+, da fjernet j alt av vacumslanger, el.ledninger, relè og det som måtte følge med... Byttet samtidig til åpent filter, så fikk fjerna det som satt på luftfilter boksen også... "styre-enheten" som styrer turbo+, sitter sammen med alt det andre tilhørende turbo+ pakka, så når dette fjernes, vil bilen/motoren bli helt "orginal" igjen, uten noe mer endringer... For justering av ladetrykk, går du til anskaffelse av en chip og gjerne en ny wg-klokke med hardere fjær, eller en mekanisk boostcontroller sammen med den gamle wg-klokka for justering av ladetrykket... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.