740tic'ern Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Hei. Jeg har det samme problemet som et par andre her, og det er at bilen plutselig stopper, og hvor jeg må da vente 30 sek, før den starter igjen og går da helt fint. Mange har foreslått at problemet kan være bensinpumpereléet???? Dette skal jeg derfor skifte, men jeg lurer litt på om noen vet hvordan dette ser ut, hvilket nr. det har, slik at jeg kan dra rett bort på volvo og fikse meg et nytt et. Hvis noen andre har hatt samme problem og klart å fikse det, hadde det vært fint om de ga tilbakemelding til meg:) Bilen min: 92-modell 940 turbo, B230FT Takker for alle svar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gsi-power Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Hei. Jeg har det samme problemet som et par andre her, og det er at bilen plutselig stopper, og hvor jeg må da vente 30 sek, før den starter igjen og går da helt fint. Mange har foreslått at problemet kan være bensinpumpereléet???? Dette skal jeg derfor skifte, men jeg lurer litt på om noen vet hvordan dette ser ut, hvilket nr. det har, slik at jeg kan dra rett bort på volvo og fikse meg et nytt et. Hvis noen andre har hatt samme problem og klart å fikse det, hadde det vært fint om de ga tilbakemelding til meg:) Bilen min: 92-modell 940 turbo, B230FT Takker for alle svar Hender dette rett etter *hardt* gasspådrag? etter at pop-offen har blåst? Siter 06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD 96 Bmw 523iA E39 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahattest Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 dette er det store hvite dobbeltreleet som sitter bak askebegeret. nr er3523608 mener jeg det er på volvo. byttet dette for et år siden, tok fem minutter, og slapp noe mer stopping. de hadde det på lager når jeg kjøpte det iallefall... Siter 1991 940gl http://www.hattestad.no/volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Januar 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Hender dette rett etter *hardt* gasspådrag? etter at pop-offen har blåst? Hei. Dette skjer uansett kjøring, rolig eller gris. Det er ikke montert pop-off, kun orginal avlastningsventil. Ganske sikkert på at dette ikke er problemet. Jeg har forresten satt inn et nytt bensinpumperelé nå. Kjørte 1 time etter det uten at bilen stoppet. Jeg skal kjøre Oslo - Lillehammer i morgen, så jeg regner med at jeg får svaret i morgen. Jeg skal gi beskjed om reléet løste problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_stian Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 En kompis hadde samme problemet på sin 940Turbo, mange mener at det er den orginale ventilen som gjør det.. Men har ikke peiling.. Den stoppet plutselig uansett om du kjørte svin eller rolig.. Men det er enda ikke fixet, ettersom han mistet lappen:p Siter http://www.proride.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740tic'ern Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Hei. Da har jeg kjørt Oslo - lillehammer, uten at bilen stoppet. Vil tro at det var bensinpumpereléet som løste problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg