Gå til innhold

saab 96

Ranger emnet


c.worth

Anbefalte innlegg

Er ikke helt sikker men den er veldig spessiell, jeg tror ikke det er noen andre biler med samme, i hvertfall ikke som jeg har hørt om.

 

Lurer på om det er 5-130 eller noe sånt.

 

De eneste felgene jeg vet om som du får til de er:

"Fotball" felger

5-lug-soccer-ball-hochstetter.jpg

 

Ronal felger, bare i 5 bolt (fant ikke bilde av de til 96)

saab-alloy-silver_spoke.jpg

 

Også en felg til som man bare var på sonett som jeg ikke finner bilde av, men de kalles JP felger.

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Visste ikke at det i det hele tatt fantes biler med samma bolte mønster som 96... Men det var nyttig. bygger opp en 76mod. Har "banan" felger til den, som er noe oppdreid, sveiset og fått nye hull. Funker greit, det var noe som fulgte med den gangen jeg kjøpte den. Problemet med 96 er plassen i skjermene... Hadde 185\65 15" på den med bananfelgene, og da ble det lakkering av en bakskjerm etterpå:( det er trangt baki der, og skjermene er litt spesielle å bygge ut, har ikke helt finni løsningen på det der enda, for det skal se bra ut også på en veteran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste ikke at det i det hele tatt fantes biler med samma bolte mønster som 96... Men det var nyttig. bygger opp en 76mod. Har "banan" felger til den, som er noe oppdreid, sveiset og fått nye hull. Funker greit, det var noe som fulgte med den gangen jeg kjøpte den. Problemet med 96 er plassen i skjermene... Hadde 185\65 15" på den med bananfelgene, og da ble det lakkering av en bakskjerm etterpå:( det er trangt baki der, og skjermene er litt spesielle å bygge ut, har ikke helt finni løsningen på det der enda, for det skal se bra ut også på en veteran...

 

Er ikke sikkert de felgene c.worth nevnte passer, for når jeg sa 5x130 var bare det et ca. tall jeg har hørt, men hvis du har fått borra om noen felger så vet kansje hva bolt mønsteret er på den da???

 

Driver du å bygger om en v4? hva har/skal du gjøre med den da?

 

Nysjerig vettu ;)

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

I dag tok jeg å målte bolt sirklen på felgene til den en v4ern min, og kom fram til at det var sån ca 5x168 med senterhull på 105....

så 130 var ganske langt ifra :D og det er rimelig langt unna "vanlige" bilen også

'75 Saab 96 v4 Rallybil

'80 Saab 96 V4 Jubileum

'88 Saab 900 Aero

'90 Saab 900 Aero

'96 Saab 9000 Aero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår