Gå til innhold

Prosjekt Golf 2 GtR VR6 kompressor

Ranger emnet


Cyberscott

Anbefalte innlegg

Hei jeg får vel banke sammen en prosjekt tråd da ;)

 

Sommeren 2006 kjøpte jeg meg en golf som kosta 10 lapper i Sarpsborg..

bilen så grei ut men det var et par skader på fangere og gir kassa bråket i R... Bilen har sentral lås og tak luke. Det er en 1,8 RP motor (mono point injection) 5 gir. Den var oxo godkjent senka.. det var utrolig digg å ha golf 2 igjen for jeg er jo golf 2 frelst og har hatt en for noen år siden ;)

 

jeg hadde fort planene klare for bilen.. jeg har alti hatt stor sterio men denne gangen skulle jeg fokusere mere på utseende på bilen og motor :thumb

 

tenkte litt først på G60 motor å sånn men så fant jeg ut at det skulle bli VR6.. det jo så sinn sykt rå lyd i de motorene :partyon:

 

IMG_4074.jpg

Sånn så den ut når jeg kjøpte den..

 

 

 

 

 

 

 

 

IMG_4126.jpg

Etter noen modifisringer så så den sånn ut

 

IMG_4114.jpg

 

IMG_4146.jpg

 

golfen.jpg

 

IMG_4140.jpg

 

IMG_4142.jpg

 

 

 

 

 

IMG_4230.jpg

Så kjøpte jeg meg en golf 3 VR6 bakaksel.. som jeg ribba helt og sandblåste og lakkerte.. ;)

 

 

IMG_4221.jpg

Kjøpte inn noen deler oxo.. her side skjermer og riller

 

 

IMG_4220.jpg

Og plitter nytt 90 Fanger sett

 

IMG_4880.jpg

Audi håndtak ;)

 

 

Så var sommeren over og ned plukkinga var faktum.. he he

IMG_4334.jpg

 

IMG_4610.jpg

 

IMG_4607.jpg

 

IMG_4621.jpg

 

IMG_4632.jpg

 

 

Nå begynner min lille golf å bli veldi naken.. og har oxo bygd en enkel garage rundt golfen oxo.. he he.. :eek:

IMG_4833.jpg

 

 

Sånn står den akkuratt nå.. skal sette den inn å tørke den og begynne å ta rust.. ja rust.. fant noe her og der når jeg begynte å plukke... han jøken som hadde den før har bare døtta inn avis papir i rust hull og sparkla igjen og lakka over.. :angry: er det muli.. off fant et par små hull i gulvet oxo.. men blir nok bra til slutt.. he he

IMG_4884.jpg

 

IMG_4885.jpg

 

IMG_4886.jpg

 

 

IMG_4842.jpg

 

IMG_4843.jpg

RUST :(

 

 

 

Div planer:

 

Ny lakk

Nytt svart interiør.. helst recaro stoler..

Turbo.. ;)

Fete felger

G 3 Dash

Lyd inni bilen..

Bur..

++++ masse annet stæsj..

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal te sverige å kjøpe G 3 VR6 dele bil i januar en gang tenker jeg.. det blir 5 bolt på min.. er bare det gamle rælet som sitter på ennå sånn at jeg får flytta rundt pån.. he he så forstilling blir flytta over fra dele bilen over te 2`ern.. skal jo sand blåses og lakkeres først da.. alt på bilen skal bli godkjent så det må se bra ut under der vettu.. he he :)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir Sweet Pallurnanana. Skal ratt se det blir litt hjelp etterhvert fra oss andre også. og en Turboaudi neddom en gang i blandt så du kan nyte litt deilig femmerlyd (ikke at det trengs med tanke på at du har et parr timer med film fra jeg hadde UrQuattroen) men skal ratt se det blir bil av golfen etterhvert også :D

 

Syns du burde gått hele veien å hatt syncro, eller rett og slett bygget om til rwd, vi vet det er mulig, men vi vet jo forsovidt hvor mye mere jobb det ville blitt også :P

 

Får kose deg med toførrn i vinter du da, så kan vi herje i filler den frem til golfen får føtter :D

Fiat Scudo 2.0 10mod

VW Transporter T4 2.5TDI 01mod

VW Golf CL G60T 83mod - Lowrider!

Audi 200 20v Turbo Quattro Avant 90mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halla kompis ;) bare å komme det når ru ikke er i forshen.. blir nok bra te slutt se he he.. ja syncro hadde vært tøft det ja.. men det er mye jobb da og da trenger jeg et skikkeli sted å stå oxo...

 

ja har fatt toførrn te å gå igjen nå da... var ute å slædda igar.. he he..

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven... driver å skraper asfalt plater nå.. møkka jobb azz.. pleier man å fjerne alle asfalt plater i bilen ell..?? møkka plater ihvertfall.. ser at noen steder under asfalten er det litt rust å sånn.. men det skal bort.. :)

 

 

 

jeg tenkte jeg skulle sveise sammen noen rammer som jeg setter forran og bak golfen som gjør at jeg kan snu karosseriet rundt på sia, noe som gjør jobben med å arbeide under bilen lettere hvis dere kjønner hva jeg mener??? noen som har noen bilder??? har sett det før se..

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei folkens.. har hatt så mye å gjøre om dagen så det har ikke skjedd så mye.. men litteran har da skjedd.. har lagd meg en sånn karosseri vippe og modda bakfanger.. :)

 

 

her er et par bilder

IMG_5031.jpg

 

IMG_5033.jpg

 

IMG_5030.jpg

 

 

 

bakfanger.. den er ikke helt ferdig men..

 

IMG_5008.jpg

 

IMG_5025.jpg

 

det gjenstår noe sparkling og pussing osv nå..

 

skal vippe opp bilen en av de nermeste dagene og begyne å skrape og fikle under der:)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå har jeg vippa opp bilen her er noen bilder...

 

IMG_5040.jpg

 

off.jpg

 

IMG_5052.jpg

 

uff fant desverre en del rust.. er det mye jobb å sveise inn nye kanaler? og er det noen anbefalinger når det gjelder hva jeg skal behande undersiden av bilen etter at jeg hat tatt rusten og slikt?? neon frem gangsmåter osv...??

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

får vel oppdatere litt jeg da.... har kjøpt inn noen deler..

 

-komplett understell fra golf 3 VR6

-90 dører uten rust og med Audi håndtak

-Golf 3 dash og speedo

 

 

Og proff tinn sparklings sett ;)

 

 

noen bilder.....

 

IMG_51012.jpg

 

IMG_50972.jpg

 

IMG_50982.jpg

 

IMG_5146.jpg

 

 

 

Har oxo fixa litt på golfen i det siste... har prøvd meg på litt bredding av forskjermer... men lurer på hva dere synes... om det blir konflikt med hjula eller for store eller den slags... håper folk ligger inn meningen sin for jeg er usikker.. er første gangen jeg gjør detta så.. breddinga ser faktisk litt større ut i virkeligheten enn på bilde... men vil at det skal se bra ut lix.....

 

IMG_5144.jpg

 

IMG_5115.jpg

 

IMG_5114.jpg

 

IMG_5105.jpg

 

IMG_5139.jpg

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På god vei nå.. Stå på!

 

Hvordan låser du døra forresten? ;)

 

har sentral lås org. på bilen så må kjøpe meg en alarm med fjernstyrt sentral lås og kobler dette semmen med det orginale.. så da er det bare å trykke på fjernkontrollen så åpner dørene seg.. ;)

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*missunelig på alle dine kunnskaper*

skulle ønske jeg var like god :( er du bil oppretter eller?

 

Ser veldig bra ut, gleder meg til slutt produktet!

 

 

bil oppretter nei.. he he.. er første gangen jeg gjør detta.. ;) men prøver så godt jeg kan da vettu.. :thumb alltid hyggelig å få sånne tilbake meldinger.. ;)

 

 

 

 

men hva synes folket om breddinga???? har noen noen bilder av golfer som har gjort lignene eller no?

1990 vw Golf 2 vr6 (Prosjekt)

VW Golf 2003 Tdi 4Motion

VW Golf Rallye G60

VACN medlem

**ØRAP** crew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår