Gå til innhold

Kobling på 4lykters front

Ranger emnet


ZAbatmaN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har netopp kjøpt en golf, denne har 4 lykter forann, men av en eller annen grunn så er de 2 i midten koblet ut.

 

Er det noen som har et koblingsskjema på disse lyktene, slik at jeg kan få de i midten til å virke igjen?

 

På forhånd takk:)

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får prøve å koble litt da, saken er at jeg har 4 lykter, men de i midten er ikke koblet til. Virker nesten som om den er ombygd til 2 lykters front, men de har glemt å ta ut lyktene:P

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Jeg har nettopp gjort det samme, jeg satt inn en grill med de ekstra lysa i grillen (ja vet det ser teit ut, men er steike godt å ha når man kjører på jobb 0500)

 

Nå vet jeg jo ikke hvordan kontakt du har bak på xtra lysa i grillen, jeg var på skroten og fant den kontakten som passer i de lyktene fra en annen golf.

 

Så var jeg på biltema og kjøpte to stk kabel sett, a kr 189 pr stk.

 

Kobling :

 

1. Begynte på venstre side (førersiden :) ) koblet ut den som før gikk til hovedlyset, koblet den inn på det nye settet fra biltema.

 

2. Måtte klippe av den siste gul/hvite koblingen for den passer bare til h4 og jeg har vel nå h1 (ikke skyt meg hvis jeg sa feil der) satt på kabelsko på den delen jeg klippet av, slik att jeg kunne koble på de kontaktene jeg fant på skroten.

 

3. Sjekk med prøvelampe hva som gir strøm ved nærlys og fjernlys, jeg husker ikke i farten hvilken som gir de forskjellige, men det finner du ut ved å ha prøve lampe på og bytte mellom nærlys og fjernlys. Du har to valg :) den ene er jord.

 

4. Med de kabel settene så må du koble alt på + på batteriet (de kablene er røde med runde kabelsko) og du må jo så klart koble til jord på bilen :)

 

Jeg gjorde det likt på begge sider da. En sa her att man ikke trengte to slike sett, men jeg hadde allerede kjøpt det,så da brukte jeg bare det.

 

I det settet er det to stk "hunner" og en hann. Hannen kobles inn på den orginale kontakten, som før gikk inn på hovedlyset, også tar du den første hunnen og kobler inn på hovedlyset og den andre hunnen er den du må klippe av og sette på kabelsko, så må du evt enten få tak på kontakten bak på extra lysa hvis du ikke har det allerede da (men det har du kanskje)

 

ALT må jordes, de er svarte kabler med ring kabelsko og ALT må til pluss på batteriet, de er røde med ring kabel sko på :)

 

Håper dette var noe forståelig da, det er jo tross alt ennå litt tidlig når jeg skulle prøve å skrive en forklaring på hvordan :)

 

Søk på kabelsett på biltema.no så ser du det jeg mener, det er punkt nr 3 når du søker på "kabelsett"

 

mvh

 

Memph

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår