KadettC16v Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Får vel legge ut litt info på hva jeg holder på med om dagene. Begynte med å skaffe en Caravan som var litt oppspist av rust, så har sveist opp igjen alt i bagasjerom og innerskjermer og slikt. Montert nye skjermer og frontplate og "ny" bagasjeromsluke da den gamle var oppspist av kjeks. Motorplaner, en C20NE med T25 turbo, omega kasse og senere i tid med volvo aksling med 4 link Et bilde av bilen når jeg fikk den Bilen komt i garasjen Motoren tatt ut, original 1200 bil dette.. Bagasjerom ferdig rustsveiset Ny frontplate Montert bensin catch tank, for å forsikre at motoren har bensin hele tiden da det ikke er skvalpekammer i tanken Har tig sveiset på 2 nye 12mm nipler på tanken Nylakkert motorrom Motor på vei ned igjen, en C20NE motor med Omega a R25 kasse Hjemmelaget mellomaksling tilpasset 1200 bakaksling, hehe tror jeg må sveise akslingen før jeg legger ut på tur Radiator og intercooler ferdig tilpasset Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Slik står bilen nå Er 2.5" eksos hele veien med 2 simons potter Deler til turbomanifold, jalla manifold men funker det Tilpasset litt Nye rekord 2.2 bremseskiver, lakkerte caliper, nye bremseslanger, 60mm Apex senkesett, nye koni T25 turbo fra 200sx litt tilpassing av slanger og rør Montert turteller Bilde av motorrom slik det står i dag Downpipe, sveiseapp er syk så ble ikke pene sveiser Ferdig bandasjert manifold hjemmelagd 4 link til volvoaksling, ikke jeg som har lagd vel og merke Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Ser ut til å bli en artig bil dette, stå på! Siter To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 forresten ingen som vet om en T25 eller T28 turbo? må bytte min. ryker blått som f... av den.. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ca2be Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Blir det hellakkering? Siter Saab 9-3, 2002 modell 2,0t http://www.garaget.org/?car=28719 Prosjekttråd:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=150759 www.speedpartsnorway.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Nå har jeg en haug av spørsmål. Orginal c20ne? hvor mye ladetrykk skal du kjøre på`? Hvor fikk du tak i grennrør til turbo? hjemme snekra? hvor mye effekt er ventet. Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avz Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Fett! Alt ser så enkelt ut når en kan det. Ser ut som du kan det;) Lurer på om Opel visste da de laget feks denne bilen å mye morro som skulle skje etter 30år? Siter -Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;) Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viddi_boy Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Du blir vell å se sidelengs på rudskogen til sommeren? Dritt tøff bil Siter 1991 Opel Calibra 16v 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Ca2be: Jepp blir nok hellakkering, blank svart blir det nok. Sæther: Original NE motor ja, kun større dyser, XE dyser -0.6-0.7 tenkte jeg å kjøre på som er originalt på den turboen, eller akkumulatoren som styrer det. -Manifolden er hjemmesnekret, skaffet delene i sverige, klracing.se tror jeg siden het. Slik jeg laget så trenger du 4 90 grader bend og 2 t bend. -Effekt er alt mellom 150-200hk. Mot 115 originalt. Må da være greitt det for å ikke gjøre en skit inni motoren. etter det må en nok skifte ut litt deler men dette er billig morro. avz: hehe nei det lurer jeg og på, mye morro som skjer med biler når de blir gammel og GOD =) Viddi: nja skeptisk egentlig, har 2 prosjekter på gang så blir sikkert Kadetten i avataren som kommer først på veien, Kadett C med C20XE motor, 2.0 16v 150 hest. Artig bil Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2006 Sæther: Original NE motor ja, kun større dyser, XE dyser-0.6-0.7 tenkte jeg å kjøre på som er originalt på den turboen, eller akkumulatoren som styrer det. -Manifolden er hjemmesnekret, skaffet delene i sverige, klracing.se tror jeg siden het. Slik jeg laget så trenger du 4 90 grader bend og 2 t bend. -Effekt er alt mellom 150-200hk. Mot 115 originalt. Må da være greitt det for å ikke gjøre en skit inni motoren. etter det må en nok skifte ut litt deler men dette er billig morro. Ja tenkte jeg skulle gjøre noe slikt med c20ne motor\en som sitter i omega a min :) ja 150hk og 200hk hadde blitt bra:) er det holdbare hester på 0,7 synes det var litt høyt for og ikke gjort noe med innmaten, men hvordan er kompen på c20ne motoren. må bare skaffe en snurre først. Så begynner jeg hehe :) litt rør kjøper jeg fra biltema eller noe annet hehe, ikke så farligt så lenge det funker. 3 tum down pipe?Cooler har jeg, kommer til og bli bra denna kaddeten, men sikla veldigt på den i avatoren din ,mhm :) men nå meg dra og sveise litt, skal følge med, trenger litt info om motor bygnigen din :) PS omega c20ne motoren har gått litt over 300 000km skal jeg kansje overhale den før turbo bygging hehe? njaaaa Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ja tenkte jeg skulle gjøre noe slikt med c20ne motor\en som sitter i omega a min :) ja 150hk og 200hk hadde blitt bra:) er det holdbare hester på 0,7 synes det var litt høyt for og ikke gjort noe med innmaten, men hvordan er kompen på c20ne motoren. må bare skaffe en snurre først. Så begynner jeg hehe :) litt rør kjøper jeg fra biltema eller noe annet hehe, ikke så farligt så lenge det funker. 3 tum down pipe?Cooler har jeg, kommer til og bli bra denna kaddeten, men sikla veldigt på den i avatoren din ,mhm :) men nå meg dra og sveise litt, skal følge med, trenger litt info om motor bygnigen din :) PS omega c20ne motoren har gått litt over 300 000km skal jeg kansje overhale den før turbo bygging hehe? njaaaa Ja er mangen som har turbo på NE og kjører 0.7 i ladetrykk og det er holdbart, men kan ikke lade noe mer enn det pga tenningsbank. Da må datasprut til. Da begynner det å koste på en stakkars 8v motor, bedre å satse på 16v da. Ikke helt sikker hva kompen er men 9.1:1 mener jeg? Rør kjøper du på bilekstra, har brukt 2.5" bend Og har brukt 2.5" downpipe, trenger ikke 3" hvertfall.. Men kommer jo seff ann på turboen og. På min trengte jeg det ikke pluss det er litt trangere i en Kadett C enn omega =) Neida trenger ikke overhale, eller hva tenker du å overhale liksom? Men dette prosjektet kommer ikke til å gå så veldig fort liksom.. hehe Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sæther Racing Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ja er mangen som har turbo på NE og kjører 0.7 i ladetrykk og det er holdbart, men kan ikke lade noe mer enn det pga tenningsbank. Da må datasprut til. Da begynner det å koste på en stakkars 8v motor, bedre å satse på 16v da. Ikke helt sikker hva kompen er men 9.1:1 mener jeg? Rør kjøper du på bilekstra, har brukt 2.5" bend Og har brukt 2.5" downpipe, trenger ikke 3" hvertfall.. Men kommer jo seff ann på turboen og. På min trengte jeg det ikke pluss det er litt trangere i en Kadett C enn omega =) Neida trenger ikke overhale, eller hva tenker du å overhale liksom? Men dette prosjektet kommer ikke til å gå så veldig fort liksom.. hehe Ok, tenkte på overhaling av det meste jeg , nye pakninger , stempel ringer se hvordan toppen ser ut, når den er kald lever ventilene sitt eget liv hehe osv. Men for og ha gått 300 000km er motoren i omegan min veldig sprek synes jeg! det er jo posetivt :) Hvor kjøpte du de blå simco slangene og pris? Siter Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990 Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel Rekord 24V Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Ser bra ut ja! NE er en veldig sterk motor ikke noe problem å lade opp mot 0.8bar og det er holdbart! Siter Rekord 3.0 24V 4stk.senator 3.0E selges i deler tlf 41643425 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Tøft :D Hva er det svarte du la i bagasjen? Er det sånn rust greier fra biltema? hmm.. så bra ut.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KadettC16v Skrevet Desember 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 Sæther: Ja kanskje like greitt å overhale den også. Da kan du hive på C20LET toppakning og samtidig. Har bare en Samco slange, og det er den 90 grader 2.5" bendet, bare den koster 350 på kollevold. Er noen slanger fra maxam tuning og noen silikon of houses eller hva de heter fra protrim Olsen nissan: Er vanlig svart quick maling. Har hatt 2komp rustgrunning underdette, hagmans. Siter Omega 2.2DTI Omega B 16v Turbo 286whp Kadett C 74' Caravan 1200 Kadett C 77' Caravan RIP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.