Gå til innhold

KadettC16v: Opel Kadett C Caravan Turbo

Ranger emnet


KadettC16v

Anbefalte innlegg

Får vel legge ut litt info på hva jeg holder på med om dagene.

Begynte med å skaffe en Caravan som var litt oppspist av rust, så har sveist opp igjen alt i bagasjerom og innerskjermer og slikt.

Montert nye skjermer og frontplate og "ny" bagasjeromsluke da den gamle var oppspist av kjeks.

Motorplaner, en C20NE med T25 turbo, omega kasse og senere i tid med volvo aksling med 4 link

 

Et bilde av bilen når jeg fikk den

 

PICT0987x.jpg

 

PICT0986x.jpg

 

Bilen komt i garasjen

 

PICT1602xx.jpg

 

Motoren tatt ut, original 1200 bil dette..

 

PICT1616x.jpg

 

PICT1605x.jpg

 

DSCF0013.jpg

 

Bagasjerom ferdig rustsveiset

DSCF0012.jpg

 

Ny frontplate

DSCF0011.jpg

 

Montert bensin catch tank, for å forsikre at motoren har bensin hele tiden da det ikke er skvalpekammer i tanken

 

caravan046.jpg

 

caravan044.jpg

 

caravan042.jpg

 

Har tig sveiset på 2 nye 12mm nipler på tanken

DSCF00d02.jpg

 

Nylakkert motorrom

 

Caravan018x.jpg

 

Motor på vei ned igjen, en C20NE motor med Omega a R25 kasse

Caravan021x.jpg

 

Hjemmelaget mellomaksling tilpasset 1200 bakaksling, hehe tror jeg må sveise akslingen før jeg legger ut på tur

Caravan024x.jpg

 

Radiator og intercooler ferdig tilpasset

Caravan033x.jpg

 

Caravan032x.jpg

 

Caravan034x.jpg

 

motor011.jpg

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Slik står bilen nå

caravan055.jpg

 

Er 2.5" eksos hele veien med 2 simons potter

caravan047.jpg

 

Deler til turbomanifold, jalla manifold men funker det

caravan063.jpg

 

Tilpasset litt

caravan068.jpg

 

Nye rekord 2.2 bremseskiver, lakkerte caliper, nye bremseslanger, 60mm Apex senkesett, nye koni

caravan072.jpg

 

caravan073.jpg

 

T25 turbo fra 200sx

caravan080.jpg

 

litt tilpassing av slanger og rør

 

caravan082.jpg

 

caravan084.jpg

 

Montert turteller

caravan086.jpg

 

Bilde av motorrom slik det står i dag

caravan098.jpg

 

caravan100.jpg

 

Downpipe, sveiseapp er syk så ble ikke pene sveiser

caravan089.jpg

 

Ferdig bandasjert manifold

caravan093.jpg

 

hjemmelagd 4 link til volvoaksling, ikke jeg som har lagd vel og merke

caravan096.jpg

 

caravan097.jpg

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca2be: Jepp blir nok hellakkering, blank svart blir det nok.

 

Sæther: Original NE motor ja, kun større dyser, XE dyser

-0.6-0.7 tenkte jeg å kjøre på som er originalt på den turboen, eller akkumulatoren som styrer det.

-Manifolden er hjemmesnekret, skaffet delene i sverige, klracing.se tror jeg siden het. Slik jeg laget så trenger du 4 90 grader bend og 2 t bend.

-Effekt er alt mellom 150-200hk. Mot 115 originalt. Må da være greitt det for å ikke gjøre en skit inni motoren. etter det må en nok skifte ut litt deler men dette er billig morro.

 

avz: hehe nei det lurer jeg og på, mye morro som skjer med biler når de blir gammel og GOD =)

 

Viddi: nja skeptisk egentlig, har 2 prosjekter på gang så blir sikkert Kadetten i avataren som kommer først på veien, Kadett C med C20XE motor, 2.0 16v 150 hest. Artig bil

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther: Original NE motor ja, kun større dyser, XE dyser

-0.6-0.7 tenkte jeg å kjøre på som er originalt på den turboen, eller akkumulatoren som styrer det.

-Manifolden er hjemmesnekret, skaffet delene i sverige, klracing.se tror jeg siden het. Slik jeg laget så trenger du 4 90 grader bend og 2 t bend.

-Effekt er alt mellom 150-200hk. Mot 115 originalt. Må da være greitt det for å ikke gjøre en skit inni motoren. etter det må en nok skifte ut litt deler men dette er billig morro.

 

Ja tenkte jeg skulle gjøre noe slikt med c20ne motor\en som sitter i omega a min :) ja 150hk og 200hk hadde blitt bra:) er det holdbare hester på 0,7 synes det var litt høyt for og ikke gjort noe med innmaten, men hvordan er kompen på c20ne motoren. må bare skaffe en snurre først. Så begynner jeg hehe :) litt rør kjøper jeg fra biltema eller noe annet hehe, ikke så farligt så lenge det funker. 3 tum down pipe?Cooler har jeg, kommer til og bli bra denna kaddeten, men sikla veldigt på den i avatoren din ,mhm :) men nå meg dra og sveise litt, skal følge med, trenger litt info om motor bygnigen din :) PS omega c20ne motoren har gått litt over 300 000km skal jeg kansje overhale den før turbo bygging hehe? njaaaa

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenkte jeg skulle gjøre noe slikt med c20ne motor\en som sitter i omega a min :) ja 150hk og 200hk hadde blitt bra:) er det holdbare hester på 0,7 synes det var litt høyt for og ikke gjort noe med innmaten, men hvordan er kompen på c20ne motoren. må bare skaffe en snurre først. Så begynner jeg hehe :) litt rør kjøper jeg fra biltema eller noe annet hehe, ikke så farligt så lenge det funker. 3 tum down pipe?Cooler har jeg, kommer til og bli bra denna kaddeten, men sikla veldigt på den i avatoren din ,mhm :) men nå meg dra og sveise litt, skal følge med, trenger litt info om motor bygnigen din :) PS omega c20ne motoren har gått litt over 300 000km skal jeg kansje overhale den før turbo bygging hehe? njaaaa

 

Ja er mangen som har turbo på NE og kjører 0.7 i ladetrykk og det er holdbart, men kan ikke lade noe mer enn det pga tenningsbank. Da må datasprut til. Da begynner det å koste på en stakkars 8v motor, bedre å satse på 16v da.

 

Ikke helt sikker hva kompen er men 9.1:1 mener jeg?

 

Rør kjøper du på bilekstra, har brukt 2.5" bend

Og har brukt 2.5" downpipe, trenger ikke 3" hvertfall.. Men kommer jo seff ann på turboen og. På min trengte jeg det ikke pluss det er litt trangere i en Kadett C enn omega =)

 

Neida trenger ikke overhale, eller hva tenker du å overhale liksom?

 

Men dette prosjektet kommer ikke til å gå så veldig fort liksom.. hehe

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er mangen som har turbo på NE og kjører 0.7 i ladetrykk og det er holdbart, men kan ikke lade noe mer enn det pga tenningsbank. Da må datasprut til. Da begynner det å koste på en stakkars 8v motor, bedre å satse på 16v da.

 

Ikke helt sikker hva kompen er men 9.1:1 mener jeg?

 

Rør kjøper du på bilekstra, har brukt 2.5" bend

Og har brukt 2.5" downpipe, trenger ikke 3" hvertfall.. Men kommer jo seff ann på turboen og. På min trengte jeg det ikke pluss det er litt trangere i en Kadett C enn omega =)

 

Neida trenger ikke overhale, eller hva tenker du å overhale liksom?

 

Men dette prosjektet kommer ikke til å gå så veldig fort liksom.. hehe

 

Ok, tenkte på overhaling av det meste jeg , nye pakninger , stempel ringer se hvordan toppen ser ut, når den er kald lever ventilene sitt eget liv hehe osv.

 

Men for og ha gått 300 000km er motoren i omegan min veldig sprek synes jeg! det er jo posetivt :)

 

Hvor kjøpte du de blå simco slangene og pris?

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæther: Ja kanskje like greitt å overhale den også. Da kan du hive på C20LET toppakning og samtidig.

Har bare en Samco slange, og det er den 90 grader 2.5" bendet, bare den koster 350 på kollevold.

Er noen slanger fra maxam tuning og noen silikon of houses eller hva de heter fra protrim

 

Olsen nissan: Er vanlig svart quick maling. Har hatt 2komp rustgrunning underdette, hagmans.

Omega 2.2DTI

Omega B 16v Turbo 286whp

Kadett C 74' Caravan 1200

Kadett C 77' Caravan RIP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår