Beinet1 Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Hei! Hvordan koble ut airbag på passasjersiden uten at hele systemet er koblet ut? Har tenkt å ha barnesetet fremme ser dere. Det gjelder en VW passat -95. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trygvleo Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 vis det ikke er en "lås" du kan vri på så kan du jo f.eks koble ut kontakten bak på air-bagen og ha en motstand tilnermet motstanden gjennom airbagen koblet på ledningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 støtter forslaget til trygvleo... finn kontakten bak på selve airbag puten du vil koble ut, og napp ut kontakten.. enten vil bilen begynne å syte å klage med alarmer og blinkende varsellys, eller så kan d være det funker.. motstandsteorien kan og fungere... alternativt kan du jo flytte hele greien, legge den slik at den vil eksplodere mot gulvet eller noe, hvis du finner plass oppi der.. ( garanterer ikke at mine svar er gode løsninger, er bare en 18 åring med gjennomført vk1 lette kjøretøy..) Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 må legges inn en motstand,ditt lokale vw verksted bør kunne svare deg hvor stor denne motstanden skal være,det må også fylles ut noen papirer og nytt vognkort skal igrunn utstedes der det står airbag er frakoblet. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Stemmer som Turbokano sier, fjernes Airbaggen fysisk fra bilen, må du til biltilsynet for å få dette ført inn i Del 2 av vognkortet. Om den derimot bare kobles ut elektronisk, slipper du dette. Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbokano Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Stemmer som Turbokano sier, fjernes Airbaggen fysisk fra bilen, må du til biltilsynet for å få dette ført inn i Del 2 av vognkortet. Om den derimot bare kobles ut elektronisk, slipper du dette. dette må egentlig gjøres uansett hvilket inngrep du gjør slik at ikke airbag virker,har blitt en del problemet rundt om kring der folk har kjøpt bruktbil der de ikke vet at airbag er koblet ut. Siter Quattro driftsquad! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Disse svarene høres ganske fornuftige ut :) Skal sjekke opp hvor stor motstand som trengs, så lager jeg et opplegg med en bryter i dashen hvor en kan switche airbagen av og på ved å kjøre signalet igjennom airbaggen eller motstanden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 pass på å få en noenlunde fornuftig plassering av bryteren da... så ikke eventuelle uvitende passasjerer aktiverer / deaktiverer uten mål og mening... sikringsboksen tror eg er plassen eg ville annbefalt, dersom det er mulig på din bil... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Desember 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 pass på å få en noenlunde fornuftig plassering av bryteren da... så ikke eventuelle uvitende passasjerer aktiverer / deaktiverer uten mål og mening... sikringsboksen tror eg er plassen eg ville annbefalt, dersom det er mulig på din bil... Både og, den bør jo være plassert slik at jeg ikke glemmer den heller...bør jo stå på når barnesetet ikke er i bilen. Får se hva jeg finner på, men der er ganske kjipt å ha littlingen i baksetet når en kjører rundt alene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Overlat det der til et verksted, det er tross alt sprengstoff. Eller sett barnestolen der den hører hjemme, i baksetet Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tor_s_sumstad Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 alternativt kan du jo flytte hele greien, legge den slik at den vil eksplodere mot gulvet eller noe, hvis du finner plass oppi der.. Det må være det mest idiotiske forslaget jeg noen sinne har hørt!:shake Siter Das Auto 09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Det må være det mest idiotiske forslaget jeg noen sinne har hørt!:shake vet det var ett dumt forslag.. :P men d kunne jo fungert til hans bruk... Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Bj Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Hør med forhandleren, så får du kjøpt en motstand som du setter inn i pluggen som skal inn i airbagen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 Er det ikke bryter i hanske rommet? som du kan slå den av med nykkeln. Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
urquattro-island Skrevet Desember 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 24, 2006 vet det var ett dumt forslag.. :P men d kunne jo fungert til hans bruk... hans bruk?? sprenge ungen i biter??? Dette er sprengstoff, det er en grunn til at vi behandler dette med omhu paa verkstedet, jeg har opplevd visse hendelser som, ville faa noen og en hver til ikke og fikle med dette om du ikke vet hva, du gjör. en airbag gikk av utenfor bilen til en av lærlingene og den gikk helt opp til betongtaket og laget merke der. saa la det være og plasser ungen bak, uansett tryggere for barnet... Siter 4Rings to rule them all!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg