merce-123 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 mårn,lurer på en del ting da je aldri har vært proff på 240 turbo,nå har det lysnet for meg og lurer på en del ting.Går det an å kjøpe en vanlig 240 med skakking-motor,og kjøpe en tic-motor som går rett inn uten no modifikasjoner i el.nettet?? -beste sted å trimme(kg trim)?? -hva må til for å passere 380hk? -plass jeg kan skaffe delene evt.(helst i sverige pga kostnader) -andre tips?¨ håper på noen proffe-innslag:partyon: Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Først bør vi vite hva for en motor du skal ha inn, hvilken modell bilen din er. Samt hvor mye penger du vil bruke på det.. 380hk koster det kroner å få... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 satser på å få råd tel det når jeg legger ut linken,har lyst på 240 med litt snæcks under huven... derfor jeg spør hva som må til for minimum 350+ er åpen for tips.... sleng igjen ett forslag! satser på rundt 1986-1988 mod Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 du kan jo begynne med skjærekantstoppakning, 940 grenrør, helst datasprut, større dyser. Kjører selv med 660ccm dyser, litt grov alu cooler. t3t4 turbo, justerbar BTR, kraftigere clutch, 405 eller 531 topp i god stand, helst justerbart kamdrev (ingen must). Og ikke bygg på 230f motor som er eldre enn 89, da hadde de svakere råder. Hvis du skal være skikkelig seriøs får du tak i ft stempel hvis ikke kan du få dreid ned de orginale slik at du får senka kompresjonen på motoren. skal si ifra hvis jeg kommer på noe mere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 satser på å få råd tel det når jeg legger ut linken,har lyst på 240 med litt snæcks under huven... derfor jeg spør hva som må til for minimum 350+er åpen for tips.... sleng igjen ett forslag! satser på rundt 1986-1988 mod Hehe.. hvorfor ikke nyere? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 du kan i hvertfall regne med godt over 30000 for alt med mindre du kjøper kina drit Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Så må drivverket takle kreftene også da..helst. Koster å ha grom motor. Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 det hørtes ikke så ille ut(sjøl om det er en del kr ja) men takk for tips, men trenger jeg ikke dekomprimerte stempler,råder,sterkere pakninger og lagere? må vel ha rådelager,veivlager osv. som tåler litt trøkk,eller hva mener dere? er det ikke nødvendig? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 hvis du leser mitt innlegg ser du at jeg skrev FT stempler eller dreie dem ned for å senke kompresjonen. trenger ikke noen forsterket råde/veivlager nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
merce-123 Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 hvor holder stemplene til da? lønner det seg forresten å kjøpe delene hos kg eller andre trimsteder i sverige?tips angående det eller? Siter nuverende bilpark: *Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td *Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123* *BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983* *BMW 3.0csl motornord banebil - 1969* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 hvis du leser mitt innlegg ser du at jeg skrev FT stempler eller dreie dem ned for å senke kompresjonen. trenger ikke noen forsterket råde/veivlager nei hm., hvis jeg skulle gjøre noe sånt kohler, hvor mye ned dreidning snakker vi om da ? kjører nok på litt overdim mahle stempler. sorry for O.T. Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kohler Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 mine stempel er neddreid med 1,2mm... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo240 Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 hm., hvis jeg skulle gjøre noe sånt kohler, hvor mye ned dreidning snakker vi om da ? kjører nok på litt overdim mahle stempler. sorry for O.T. Du som har ET stempel trenger ikke og dreie noe som helst.. Er vist en ska bygge turbo på motor som ikke har turbo orginalt du må dreie stempla litt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoSkrue Skrevet Desember 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Du som har ET stempel trenger ikke og dreie noe som helst.. Er vist en ska bygge turbo på motor som ikke har turbo orginalt du må dreie stempla litt. ok takkar, så det har ikke noe hensikt for meg dette da altså ? Siter Mitt Prosjekt : Overhaling av b230ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 19, 2006 Du kan kjøre mere trøkk med lavere komp, men den blir enda latere når du ikke lader noe... Hvis du vil sove godt om natta og ha typ 380hk så bør du bytte råder, helst stempel også... Bedre å koste på seg det lille enn å rase motor. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.