Gå til innhold

Har et problem, kanskje noen vet hva det er...

Ranger emnet


Fjøsnisse

Anbefalte innlegg

Er ikke noen mekaniker så har ikke peil... men tenkte kansje at dysene dine ikke klarte og tette seg med en gang etter at du har kjørt og slik at det drypper litt bensin ned i sylynderene som blir liggene dær.... det vil vel fordampe etter vært men vis du prøver og starte bilen etter 20 - 30 min så er sylyunderene fulle av bensin (litt overdrevet) og dermed litt vansklig og få bensinen til og anntenne....

 

kansje det har noe med shoken(aner ikke hvordan det skrives) og gjøre også.... (at den ikke skjønner at bilen er varm)

 

men tro jeg hadde satt bilen på verksted... er det letteste tror jeg ;)

BMW 320ia m-teck

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tungvinte svar her.. begynne med toppakningen når en bil er tungstartet...?? Hallo... Er det en eller flere coiler som er defekte vil ikke bilen bli tungstartet men vil begynne å fuske. Hva med å sjekke/bytte drivstoffilter. Kontrollere tempmåler på innsprøytning. kontroller veiv/kamakselsensor. Sjekk veivhusventilasjonslangen under innsugsmanifold. Sjekk innsugsbelg. Få kontrollert lambdasonden/oxygensensor.

Bmw har no så fint som heter diagnosekontakt, hva med å dra til ett bilverksted med rett diagnoseverktøy å få lest av feilkoder? Kan koste en tusenlapp men herregud så mye feilsøking du slipper.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noen mekaniker så har ikke peil... men tenkte kansje at dysene dine ikke klarte og tette seg med en gang etter at du har kjørt og slik at det drypper litt bensin ned i sylynderene som blir liggene dær.... det vil vel fordampe etter vært men vis du prøver og starte bilen etter 20 - 30 min så er sylyunderene fulle av bensin (litt overdrevet) og dermed litt vansklig og få bensinen til og anntenne....

 

kansje det har noe med shoken(aner ikke hvordan det skrives) og gjøre også.... (at den ikke skjønner at bilen er varm)

 

men tro jeg hadde satt bilen på verksted... er det letteste tror jeg ;)

 

Vis sylinderne har vært full av bensin vil ikke bilen startet i det hele tatt da pluggene blir råe. For det andre er det ikke noe som heter choke på en moderne bil. Men derimot kaldstart dyse er mer brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår