Gå til innhold

"Squish" feltet ?!

Ranger emnet


Golf1600TIC

Anbefalte innlegg

  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

hadde bare et formening om at "Ben are" er volvo mann, da mener det er en rød blokk på avataren ?! kan hende jeg tar feil seff.

 

Ja men det har da ingenting med en mercedes 2.3 og gjøre, to helt forskjellige motorer.

 

Underspyling er ikke noe som helst å bruke energi på om du handler skikkelige stempler! Uansett om du skal over 600hk eller mere!

 

Det har jeg ikke noe tro på! stemplene kan ikke kompansere for underspyling når man er opp i 600hk og jeg vil tro det at når man runder det halve av det, altså 300hk bør man ha dett epå plass. Det går sikkert bra og kjøre uten underspyling så lenge man ikke presser motoren altfor mye. Men skal man først investere i stempler til 10000kr også ikke ha underspyling hadde ikke jeg begitt meg utpå.

Hvorfor i all verden hadde min mazda 2.0 16v fra 1988 underspyling originalt hvist det ikke var nødvendig da tror du?

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke noe tro på! stemplene kan ikke kompansere for underspyling når man er opp i 600hk og jeg vil tro det at når man runder det halve av det, altså 300hk bør man ha dett epå plass. Det går sikkert bra og kjøre uten underspyling så lenge man ikke presser motoren altfor mye. Men skal man først investere i stempler til 10000kr også ikke ha underspyling hadde ikke jeg begitt meg utpå.

Hvorfor i all verden hadde min mazda 2.0 16v fra 1988 underspyling originalt hvist det ikke var nødvendig da tror du?

 

Uansett hvor i guds navn etter monterer de underspyling av stemplene er ikke dette noe som er internt i blokken med kanaler og kule ventiler og styr ? eller er det jeg som ikke har peil ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp orginale "østblokk-stempler"... motorene spesifisert for østblokklandene er smidd overalt og lavere komp for å tåle vaskemiddel som bensin... de betaler du neppe 10K for.

 

Underspylingsdyser kan man montere inn så sant det er en greit plassert oljekanal i blokka... ikke noe hokus-pokus det.

 

Squish er på mange måter relatert til sylindertrykket...lader du mye,så må squisharealet ned.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men det har da ingenting med en mercedes 2.3 og gjøre, to helt forskjellige motorer.

 

 

 

Det har jeg ikke noe tro på! stemplene kan ikke kompansere for underspyling når man er opp i 600hk og jeg vil tro det at når man runder det halve av det, altså 300hk bør man ha dett epå plass. Det går sikkert bra og kjøre uten underspyling så lenge man ikke presser motoren altfor mye. Men skal man først investere i stempler til 10000kr også ikke ha underspyling hadde ikke jeg begitt meg utpå.

Hvorfor i all verden hadde min mazda 2.0 16v fra 1988 underspyling originalt hvist det ikke var nødvendig da tror du?

 

Underspyling er en måte å spare kostnader på billigere stempler! Enkelt og greit! Dagens smidde stempler tåler oppimot 1000grader. Tror du virkelig at en liten dusj med olje utgjør all verden på den tempraturen? Når forbrenningstempraturen blir så høy at stemplet smelter så hjelper ikke underspylinga et døyt! MYE bedre å la olja være der den skal være og brukes til det den skal brukes til.

Så JA... bruker man de rette delene så er underspyling bare tull! selv på 600Hk.....

 

Flere store motorbyggere som faktisk plugger igjenn oljedysene på byggene....

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ikke noe tro på! stemplene kan ikke kompansere for underspyling når man er opp i 600hk og jeg vil tro det at når man runder det halve av det, altså 300hk bør man ha dett epå plass. Det går sikkert bra og kjøre uten underspyling så lenge man ikke presser motoren altfor mye. Men skal man først investere i stempler til 10000kr også ikke ha underspyling hadde ikke jeg begitt meg utpå.

Hvorfor i all verden hadde min mazda 2.0 16v fra 1988 underspyling originalt hvist det ikke var nødvendig da tror du?

 

Uansett hvor i guds navn etter monterer de underspyling av stemplene er ikke dette noe som er internt i blokken med kanaler og kule ventiler og styr ? eller er det jeg som ikke har peil ?!

 

 

Om man absolutt må ha det, så kan du bruke dyser fra BMW. (m50 motorene f.eks) de kan du borre ned i rammelagrene. Som det sies her.. Ikke noe hokus pokkus...

Takk til Team Turbo Tromsø og PST performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underspyling er en måte å spare kostnader på billigere stempler! Enkelt og greit! Dagens smidde stempler tåler oppimot 1000grader. Tror du virkelig at en liten dusj med olje utgjør all verden på den tempraturen?
Javner ut tempen i stemplet med rundt 160 grader...så det har litt å si.
Når forbrenningstempraturen blir så høy at stemplet smelter så hjelper ikke underspylinga et døyt!
Ikke rart i...smelter stemplet så har man pre-ignition...hvis motoren jobber mot varme gasser og 40 Bar sylindertrykk en 130-140 veivgrader en 2-3 runder og ikke får vekk varmen,så smelter de glatt...

 

Flere store motorbyggere som faktisk plugger igjenn oljedysene på byggene....
Neppe fordi de synes det er noe tull...heller fordi oljepumpa de bruker har brukt opp kapasiteten.

 

Liten Edit: F1: 2.4-liters V8. 80 (!) dyser for å kjøle stemplene... kilde: Mahle,som lagde systemet.

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor for man tak i såkalte østblokk stempler?
Nærmeste MB-forhandler..quite simple.

 

så det sies altså at en 2.3 8v tåler innmaten 0.5 bar og 250hk?

En kompis av meg ladet vel 1.2 Bar eller noe på en 2.3 8V... toppakningen sliter (les: ryker javnt) på den,men ikke på 2.0'en...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0 motoren skal vist ikke være like egnet for turbo som 2.3 sett bort ifra sylindervolum. Det skal vist være innvendige kvaliteter som skiller de to. Slaglengden er lik på begge.
2.3'ens større borring er det som voldet oss problemet... det var for lite materiale mellom sylinder og kjølekanal,så pakningen blåste ut der...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår