Gå til innhold

Hva slags modeller bruker samme luft mengde måler

Ranger emnet


roger_hj

Anbefalte innlegg

Fant noe på Nordicaudi:

Fikk akkurat beskjed med verkstedet at min luftmassemåler er gåen! Grunnen var oljen i det åpne filteret (Ram Air). 4800 blanke kroner skulle de ha for den Får tak i en fra Tyskland for 2800 kr.( Mye bedre pris!

Men så fant en kompis dette på nettet:

 

leave the a sensor in the housing and go to a VW dealer and buy this part number:

ZVW 805 001 this is a spray can of cleaner for MAFs that VW Techs use at the dealer. Can clean 2-3 MAFs with it.

 

Noen som har testet dette elelr har en mening om at det kan virke?

 

 

Blir vel på samme måte som de andre rensegreiene det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by borabora

Fant noe på Nordicaudi:

Fikk akkurat beskjed med verkstedet at min luftmassemåler er gåen! Grunnen var oljen i det åpne filteret (Ram Air). 4800 blanke kroner skulle de ha for den Får tak i en fra Tyskland for 2800 kr.( Mye bedre pris!

Men så fant en kompis dette på nettet:

 

leave the a sensor in the housing and go to a VW dealer and buy this part number:

ZVW 805 001 this is a spray can of cleaner for MAFs that VW Techs use at the dealer. Can clean 2-3 MAFs with it.

 

Noen som har testet dette elelr har en mening om at det kan virke?

 

 

Blir vel på samme måte som de andre rensegreiene det?

 

Tja. OK. Når merket du at den var gåen? Hvilke symptomer? Verkstedet mitt sier at min oxo er gåen. Skal prøve med elektrorens tror jeg. Ikke bare fordeler med åpne luftfilter nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a3fanatic

 

Tja. OK. Når merket du at den var gåen? Hvilke symptomer? Verkstedet mitt sier at min oxo er gåen. Skal prøve med elektrorens tror jeg. Ikke bare fordeler med åpne luftfilter nei.

 

Jeg har egentlig ikke merket at min er gåen, var klipt fra Nordicaudi.

Men er muligens det min oxo pga problemer med ESP'en, så ifølge noen kan det være pga LMM men får kjøpe noe rensegreier og se om jeg merker forskjell.... Men går bra nok. :)

BTW har RamAir jeg oxo og har vært sånn siden jeg kjøpte den omtrent, satte på det filteret samme dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by a3fanatic

 

Tja. OK. Når merket du at den var gåen? Hvilke symptomer? Verkstedet mitt sier at min oxo er gåen. Skal prøve med elektrorens tror jeg. Ikke bare fordeler med åpne luftfilter nei.

 

På min så var det rett og slett at bilen gikk dårlig, hadde prøvd å bytte bl.a. dump og monoventil, nullstilt hjerne osv, men ingenting hjalp skikkelig. Nå går bilen ihvertfall en hel del bedre, men har ikke prøvd annen bil med lik motor så om den går 100% som den skal, det vet jeg ikke.

99 Passat 1.8T Bilde

84 Golf GLI cab bilde

Tidligere biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse skruene (passat) er torque skruer med en liten knott i midten.

Jeg kjøpte et torque sett på biltema til 39.90.- og det fungerte.

 

 

Jeg har helt fra jeg kjøpte bilen trodd at den trakk litt dårligere enn den skulle, men når jeg monterte KD lojebasert filter gikk den enda dårligere bare etter noen dager. Det var da jeg fant ut at jeg måtte finne ut litt om mulig feilkilder.

Jeg vil derfor ikke anbefale andre om å installere oljebaserte filter i volkswagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljebaserte filter? altså åpne luftfilter? Luftmengdemålerene til VAG bilene er ikke akkurat kjent for å ha beste kvalitet. Men sant, kan jo alltids rengjøre dem. Det flyter jo endel olje i luftkablene i bilen uten åpne luftfilter også. Presses ut i fra motoren eller.no sånt. Er nok bare at VAG målerene suger. Ikke mange som ikke har problemer med dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Det var jeg som starta denne posten.

Og takket være "torono" og hans link til vagcars.dk er jeg i fyr og flamme nå.

Har hatt problemer med bilen og vet fei søking hos vag har den fått beskjed om at den går for magert. Men i følge torono sin linke er det ofte det som kommer frem når det i virkeligheten er LMM som er gåen eller bør renses.

TUSEN TAKK torono.

Skal sjekke dette første ting i morgen tidlig.

 

Har et spørsmål.

Elektro spray?

Noen merker som er bra/dårlige?

Får man kjøpt slik på biltema ol. eller er dette spesielle greier som er vanskelig å få tak i.

 

På forhånd takk igjen.

-RH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår