Gå til innhold

De med Diesel

Ranger emnet


bjorke

Anbefalte innlegg

Originally posted by bjirn

ikke for å kuppe threaden din, men jeg bare lurer på hva som er forskjellen på TDi, TDk og GDI ?

 

Når det gjelder akkurat GDI så er vel ikke det diesel engang :)

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på TDI og TDK er vel innsprøytningssystemet(?)

 

Dessuten eier VAG-konsernet rettighetene til betegnelsen TDI, og har gjort det til sitt varemerke.

 

Det finnes noen ytterst få ikke-VAG-biler med betegnelsen TDI og alle disse har VAG-TDI-motorer, f.eks:

Ford Galaxy (1,9-liter diesel)

Volvo 850 (2,5-liter 5-sylindra Audi-diesel som satt i gamle A6)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og CDI står vel for Common Rail Diesel Injection (mercedes)

GDI som jeg nevnte over er ingen diesel.. men en bensin motor (Gasolin Direct Injection) om jeg ikke tar helt feil.. og hører til mitsubishi.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Brembo

Propan funker som faen på diesel motorer.

 

Er en som har det på en ford pickup her hvor jeg bor og det er brutalt med krefter i den "gårdsbilen"

 

Propan? på diesel? vet folk konverterer bensinmotorene.. men diesel var nytt..

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MuVo

Jeg lurer på en ting; Dere snakker i vei om sportsfilter,power rør,effektanlegg,turbo ogjegvetikkehva...Så det var det jeg lurte på; funker alt dette på Dieselbiler og..?

 

På 90Hk TDI'en til VAG har man brukt å bytte dyser, utenom dette er det vel bare elektronisk "oppgradering" som gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by HeliosGTI16v

 

Propan? på diesel? vet folk konverterer bensinmotorene.. men diesel var nytt..

 

Det er ikke snakk om og konvertere motoren til kun og gå på propan det blir lagt opp en ekstra dyse med propan fra en tank som blir sprøyta inn sammen med dieselen, mye det samme som lystgass på bensin biler.

 

Kan si med sikkerhet att dette fungerer VELDIG bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å spore litt av...

 

noen som vet om det er vanskelig å bygge om en 93 mod golf td, om til en golf 4 motor pumpe dyse 130 hk TDI...

har sett at det har stått til salgs en motor med komplet ombygnigns til golf 3,(han sku ha 17 000) er alt likt på g3 og g4 sånn elektrisk og teknisk sett? motor fester, akslinger osv......

 

og er det noen som har en sånn motor?

 

;)

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår