Gå til innhold

kommer masse vann inn under gulvmatten!! vanlig vann altså


mrsinder

Anbefalte innlegg

Har et sinnsykt problem med bilen nå, og det er at det renner vann inn i bilen, fra et sted jeg enda ikke har klart å lokalisere.

Det som skjer, er at når jeg vasker bilen, eller det regner, så legger det seg vann i gulvmattene i bilen, og ligger som en vanndam omtrent!Jeg merket før sommerenen gang at matten var våt, og dette kom av kablene jeg hadde dyttet inn i bilen, helt øverst i motorrommet, til høyre ( er to hull der)

Her er det en gummiforing, denne er nå satt på ordentlig igjen, men jeg vasket i dag bilen, og det ble fortsatt en god smule vått under setet for å si det sånn.

 

Så jeg går nå rundt og river meg i håret og aner ikke hvor dette vannet kan komme fra! Skal nevnes at girkassa er bytta, og litt av hvert har vært av, men kan ikke helt skjønne hva som kan ha vært av, som gjør at det kan gå vann inn i kupeen?

 

Jeg er desperat akkurat nå! STår 2 varmeovner i bilen for å prøve å tørke opp alt vannet, mens motorvarmeren tikker og går..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mondie: Det virker som det kommer inn på førersiden, siden det er her det ligger mest vann.. det er også vann på passasjersiden, men i langt ifra så stor grad som på førersiden.

 

The Gølf: Er det disse to hullene øverst på siden du mener i motorrommet?

 

Har du tatt av dørtrekket og sjekka om "isolasjonen" sitter skikkelig? Kan komme vatn den veien og. Viss det kommer den veien ligger det som oftest vatn ved pakninga langs dørterskelen.

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, har slitt med akkurat(!) samme problem som dere.

 

Søkte rundt i alle kriker og kroker for å finne hvor vannet kom inn. Hadde løs innerskjermene foran, og søkte langs alt som går inn i cupèen. Gjennom torpedoveggen, taket, dørene, lister, ac, osv osv....

 

Etter ca 2mnd begynte jeg å bli mektig lei, og da (selvfølgelig) fant jeg hvor vannet kom inn.

 

Det viste seg at det kom inn gjennom ruta. Dette var jo noe som jeg hadde sjekka møysommelig først, men jeg måtte la bilen stå i en hellning, for så å fylle vann på ruta og følge veien det tok. Dette merket jeg IKKE ved å la bilen stå i plan. Det som var den direkte feilen var at den lista som ligger rundt ruta var for dårlig festa. Den sto fast og var tilsynelatende tett, men etter nøye inspeksjon fant jeg ut at det manglet litt lim på den lista. Så jeg kjøpte noe silikon-lim og klinte godt under lista (førersiden), og det ble etterhvert tett...

 

Dette trenger nødvendigvis ikke å være løsningen på DITT problem, men du hadde så sinnsykt samme symptomene som jeg, så jeg vil nesten gå ut ifra det.....

 

mvh sigbjørn

---------------------------------------------

Animis et felicibus armis

 

-VW Passat 2.5 TDI

-Ford Mondeo 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter alt jeg har lest her, virker det som for meg at det er noe i dørene som ikke er helt tett.. er det denne gråe isolasjonen i døra det er snakk om? eller er det noe annet? kan noe vise med bilde hvordan isolasjonen i døra mot vann er? Har ikke tid til å åpne døra de nærmeste dagene.. =( Jeg har iallefall ikke vaska bilen på en stund, er nesten tørt nå.. :P men så begynte det å regne, da ble det noe vått igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter alt jeg har lest her, virker det som for meg at det er noe i dørene som ikke er helt tett.. er det denne gråe isolasjonen i døra det er snakk om? eller er det noe annet? kan noe vise med bilde hvordan isolasjonen i døra mot vann er? Har ikke tid til å åpne døra de nærmeste dagene.. =( Jeg har iallefall ikke vaska bilen på en stund, er nesten tørt nå.. :P men så begynte det å regne, da ble det noe vått igjen..

 

Kjøp byggplast og silikon og dekk innsida av døra med det. Blei tett da eg gjorde det på min gamle mk1 mondeo

MK3 2001 Ford Mondeo 2.0 - ex politibil

Mk3 2002 Ford Mondeo 1,8 - bytta inn

MK1 1994 Ford Mondeo 1,8 - solgt

2004 Chrysler Voyager 2,4 SE - firmabilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Om du sliter med rust på bilen, sjekk om kanaler til drenering for takluke er rustet /tett. Ta av lista langs front ruta og silikoner rundt, om du hadde rust der kan det komme sigende inn øverst med frontruta, og følge lister etc. ned til gulvet. Veldig viktig det med foringen i de to hullene i torpedoveggen. Kommer fort vann inn der.

Ford Mondeo Mistral 1.8i

Mazda 929 2.2i SPIKER

Motorhispania RX 50ccm SOLGT

 

http://www.skittau.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår