Gå til innhold

Chippe Peugeot 307 HDi?

Ranger emnet


ovlov86

Anbefalte innlegg

Halloen. :)

 

Min far kjører en 05 modell Peugeot 307 1,6 HDi. Denne har vel så vidt jeg vet 90 HK, men han vil gjerne ha litt mer krefter og lurer derfor på å chippe den.

 

Er det mulig på denne motoren? Og hvor mye ekstra HK vil man få hvis man chipper denne motoren?

[x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX

[x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm er litt vansklig å få lexian å legge inn feil programvare på motor

computern :) Vi kan ikke velge hvordan programvare som legges inn på

orginal utstyrt .... Systemet vet det automatisk ...

 

Er vel bedre å gå for en diesel box :)

Ikke kjøp deg en jalla box som bare forandrer motstanden til diesel tykk følern

på fuelrailen .

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første han bør gjøre er å montere en intercooler. Turbomotor uten intercooler begynner å bli en sjeldenhet og trimming/chipping har lite for seg.

 

Les her for fremgangsmåte.

 

Denne her har vel intercooler originalt?

 

Uansett, skal du chippe, så gjør det skikkelig. Disse "boksene" dem reklamerer for overalt til å montere etter hjernen skaper mer problemer enn glede. De forandrer signalene originalhjernen pøser ut og lager sine egne. Resultatet er at originalhjernen fyller seg opp med en haug feilkoder pga komponentene ikke gjør slik den ba dem om, og til slutt klikker den. Skjedde med en Peugeot 807 til en annen på forumet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det aner jeg ikke, det avhenger litt av hvor mye gamp den har nå.

det heter seg at du får 20-25% mer hk med chip, har ikke benkekjørt min så dette er kun fra reklamen.

det viktikste (for meg) er at motoren ble mer samarbeids villig på lavere turtall.

 

50 NM ekstra hjalp også litt, jeg syns at det er viktigst når jeg kjører med henger og det er motbakke ;)

 

se om du finner riktig motor i denne listen:

http://www.chiptuning.com/index.php?option=com_is&task=motor&motor=174&marka=170

 

jeg monterte K&N filter i tillegg, det hjelper kanskje 3-5hk ekstra.

 

forskjellen før og etter er stor!

 

fra "gubbekjørt" til "sprek" :D

http://www.tristania.com

 

har du diesel bil? sjekk ut:

http://www.chiptuning.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår