Gå til innhold

Hjemmechipping

Ranger emnet


magnul

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

styr unna trimchip som er kjøpt på ebay.de av icaro.var på verksted med bilen i dag.la inn ny promgramvare og hele pakka.men trimchippen har slettet noe som det ikke går ann promgramere på nytt.så må bestille ny styrenhet nå,orginale chipper virker ikke på den styrenheten som er på nå.

så hvis noen har en styrenhet å selge til en opel omega b 2.0i 16 v ecotec med nummer siemens 5wk9071 og NT står med store bokstaver som er på den hvite lappen på styrenheten.så send pm til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trasige saker. Nå vet jeg ikke om jeg tør å sjekke om originalchippen min fortsatt virker.

Det ligger til tider noen simtec'er på tysk ebay, men jeg fant ingen av riktig type nå. Disse her ser ut til å ha til en rimelig penge:

http://www.autotekelectronics.co.uk/Pages/CarMakePages/PgSearchResultsMakeCategoryP2.asp?categoryID=9&MakeId=50

Ellers kan det jo hende at blomdals opelhøgg har.

Har du hørt med Opel om du må ha nøyaktig samme nummer? Det finnes jo et utall av ulike 5wk9xxx, som alle er simtec 56.1.

 

Edit: Hold oss (i hvert fall meg...) videre oppdatert om det funker å bytte ECU. Jeg trodde at det ikke var bare-bare å sette inn ny ECU i en bil med tanke på startsperre og sånt.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den koden får man tak i hvor? På den siden jeg linket til over står det noe om at de er nullstilt på et vis, men det fremgår ikke helt om det er plug-and-play eller om man må på verksted for å fikse noe etterpå. I Haynes står det at man må på verksted hvis man har byttet ECU på en bil med simtec 56.5, men ikke.no om 56.1

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koden får du via en opel forhandler.du gir dem regnr så tar de kontakt med opel i tyskland der har de den 4 sifra koden til akkurat den bilen.jeg har en simtec 56.1 og den må på verksted for å legge inn koden for å få til å bruke den på bilen.den linken du visste meg har akkurat identisk ecu som jeg trenger,stemmer alt med tallene 5WK9071 90492433 S95005NT.blir ikke så galt å bestille der,men må sikkert betale 25 % tollavgift.ca 900 kr med frakt og tollavgift fant jeg ut.og angående nullstillinga som du viser på linken.så resetter de hele ecuen på verksted og legger inn koden pluss ny promgramvare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Må nesten rapportere om at jeg endelig har fått ut fingeren og testet originalchippen igjen. Bilen startet og gikk som normalt, og etter hvert forsvant motorlampa også. I kveld skal bilen bygges om til spritdrift, så jeg lar originalchippen sitte i en stund for å ha bedre mulighet til å følge med på feilkoder.

-07 Opel Astra stv

-10 Citroën C1

-06 Moopy classic elektrisk scooter (solgt)

-95 Opel Omega Alkis edition (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår