vimzzz Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hei, driver å skal selge golfen min nå til fordel for en corrado. så hører jeg jo at g-laderne på disse er ekstremt flinke til å bli utslitt:P Lurer på hvor ofte dette fårekommer på en corrado og hva evt. kostnadene er for å ordne opp i det igjen hvis det skulle inntreffe:P Slipper vel unna dette om man turbokonverterer dem og? Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GGGolf Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 passat og golf har vel sammme rykter og?? G60 i dei også! Siter Working offshore! Corrado G60- eit spennende prosjekt på gang. 1999VWgolf 1.9TDI (kånebilen) billig i drift! Audi A4 2007mod TDIQ 200hk S-line Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest brunerune Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Fin topic forresten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
antheus Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Desverre mye folk som ikke har peil som har hatt G60 biler. Dei to viktigste reglene for lang levetid er: *Når man har kjørt hardt trenger den god tid med motoren på lavt turtall for og kjøle seg ned. *Bruk den beste helsyntetiske oljen du kan finne. Dette er ting som mange tar som en selvfølge, men jeg har sett altfor mange synde mot det. OT: Hadde Corrado G60 for 10-12 år siden. Var ikke mange av dei på veiene da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Nei jeg har jo aldri vært borti g60 motorer før så var bare litt nysgjerrig på det der, for hørte gladerne hadde det med å bli slitne å måtte overhales eller byttes ut ofte. Selv om jeg antageligvis kommer til å sette i en turbo etterhvert når jeg skaffer meg en corrado... Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hei, driver å skal selge golfen min nå til fordel for en corrado. så hører jeg jo at g-laderne på disse er ekstremt flinke til å bli utslitt:P Lurer på hvor ofte dette fårekommer på en corrado og hva evt. kostnadene er for å ordne opp i det igjen hvis det skulle inntreffe:P Slipper vel unna dette om man turbokonverterer dem og? hvis du bruker søkefunksjonen i forumet her så hadde du funnet ut at det du lurte på ang Corrado og G-lader på kortere tid enn det tar for å vente på at noen skal skrive det igjen. men snill som jeg er så skal jeg da gi deg noen stikkord. G-laderen går ca 50.000 mellom hver overhaling så jeg ville undersøkt om personen du skal kjøpe av har kvittering på denne overhalingen. videre så avhenger jo levetiden på laderen mye på hvordan den brukes, for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader. Grunnen til at så mange er skeptiske til G-laderen er rett og slett at de har hørt om skrekkeksemplene der folk ikke tar vare på laderen, og den da selvfølgelig tar kvelden. dette kan føre til nokså dyre utgifter i form av ny lader og div overhaling. Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 hvis du bruker søkefunksjonen i forumet her så hadde du funnet ut at det du lurte på ang Corrado og G-lader på kortere tid enn det tar for å vente på at noen skal skrive det igjen. men snill som jeg er så skal jeg da gi deg noen stikkord. G-laderen går ca 50.000 mellom hver overhaling så jeg ville undersøkt om personen du skal kjøpe av har kvittering på denne overhalingen. videre så avhenger jo levetiden på laderen mye på hvordan den brukes, for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader. Grunnen til at så mange er skeptiske til G-laderen er rett og slett at de har hørt om skrekkeksemplene der folk ikke tar vare på laderen, og den da selvfølgelig tar kvelden. dette kan føre til nokså dyre utgifter i form av ny lader og div overhaling. Tusen takk for responsen. Blir jo corrado på meg uansett nå så fort jeg kvitter meg med golfen. Og takk for tipset på hvordan kjøre den for best mulig måte å holde liv i den, noe som jeg selvsagt ikke visste fra før av. Skal nok ta godt vare på min når jeg får den =) hehe Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MR_Simba Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 videre så avhenger jo levetiden på laderen mye på hvordan den brukes, for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader. det der gjelder jo biler generelt iallefall..er bare en normal bil"norm":sombrero: Siter VW Polo 1996 1.4SOLGT Audi A6 2001 2,5QTDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 det der gjelder jo biler generelt iallefall..er bare en normal bil"norm":sombrero: joa jeg er jo enig i det, men det er spess viktig her siden det ikke er å stikke under en stol at laderen er mere følsom på slikt enn det biler er generelt Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 fader, jeg blir så irritert når disse "ryktene" om at g60 er noe dritt!!! hehe :) Men folk må da forstå at en corrado g60 trenger AKKURATT samme vedlikehold som alle andre biler, eneste forskjellen er at g-laderen trenger vedlikehold i gitte turnuser avhengi av str på ladehjul. Og for de som har klart å rase en g-lader, så har den IKKE blitt tatt vare på som den skal, om ikke eieren som selv har den da det skjer, så da tidligere eiere. Uansett så er dette noe man burde og skal ta hennsyn til når man skaffer seg en g60, om man ikke har råd til dette så styr unna. Trenger ikke flere som surver over at g60 er no dritt!!! Men lykke til med kjøpet, jeg vil anbefale en corrado g60, masse morro for en rimelig penge :) Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeerocool Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Tusen takk for responsen. Blir jo corrado på meg uansett nå så fort jeg kvitter meg med golfen. Og takk for tipset på hvordan kjøre den for best mulig måte å holde liv i den, noe som jeg selvsagt ikke visste fra før av. Skal nok ta godt vare på min når jeg får den =) hehe Jeg skal snart selge corradoen min da ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vimzzz Skrevet Desember 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 Jeg skal snart selge corradoen min da ;) ska ha for den da? Siter Chevrolet S10 2.2L 1998-mod X - Golf Mk3 1.8 GL (Prosjekt / Til salgs når ferdig)http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=163671 X - Volvo 240GLE Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaja_marlene Skrevet Desember 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 14, 2006 for eks; ikke over 2500rpm før oljen har nåd 90 grader. 90 grader?? Det var vel kanskje å ta i litt mye.. :) Siter Loud pipes save lives, small plates save licences. Keep up at the back! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KloA Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 min når iallefall 90 grader rimelig kjapt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mouh Skrevet Desember 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2006 90 grader?? Det var vel kanskje å ta i litt mye.. :) vel det kan være at man syns det er litt mye, men hvorfor ikke vente til man er helt sikker på at den er helt varm ? ;) Siter Project NoName (93 Corrado 2L 16V Lysholm) CorradoClubNorwegen.Com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.