Gå til innhold

Sierra cosworth vs Volvo 740 Tic!!!


CossieRS_Øyvind82

Anbefalte innlegg

Jeg var ute å kjørte børsa mi i helgen som var, etter å ha skrudd opp trykket til 1,2bar på cossien. Så da dro jeg å kompisen å skulle ha det litt gøy, men den gleden varte ike lenge.

 

Da vi kom til en shell stasjon på svinevoll ved re kommune i vestfold ( for de som vet hvor det er ), møtte vi på en volvo 740 ( gull farget med litt styling )

 

kameraten minn kjente han ene som satt i denne volvoen og begynte å preike med han. etter mye preiking å snakk om hvor bra og kjapp denne volvoen skulle være, ( som ike jeg trodde helt på ) sa jeg til føre`rn av volvoen at vi kunne ta en " dragrace ". Da le de fleste veldig gira og han som kjørte volvoen sa ja til det.

 

Så da begunte vi så å kjøre ut på en vei som blir kalt bispeveien tror jg.

vi bremset ned ved siden av hverandre og skulle til å starte kappkjøringen.

 

vi ble enig om å vise 3 fingre å så kjøre.

 

3 fingre bli visst, OG WHAT ??

 

Volvoen dro så ifra mg allerede i første gir ( fy f.... sier jeg bare )

 

Så da var den kvelden sur for mg og jeg begynnte å vurdere volvo...

 

Trodde aldri at en litt gammel volvo 740 tic skulle dra så overlegent ifra. Den kan umulig være orginal ihvertfall. og i tilleg så var det automat kasse på volvoen

 

Vis du som eier denne volvoen er her på forumet så må du fortelle meg hva du har gjort med bilen din..

 

Fler cossie eiere som har gått i samme fella en gang?

 

Så nå må jg bare trimme mer å få et nytt forsøk ;)

Kanskje det hjelper med litt :naaaws :)

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe,er mangen cossie eier som har blitt lurt ja.

hadde selv en episode for 2 år siden me golf rallyen min, kun chipet og et mindre ladehjul. den cossien bare forsvant i speilet bak meg,me begynnte likt.

Var bombesikker på at jeg skulle bli frakjørt,cossieene har jo et rykte på seg at dem skal gå litt

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre så er det veldig mange cossie eiere som skryter fælt av hvor godt det går. har vært ute for det motsatte at jeg med min 250hk cosworth stilte opp mot en såkalt godt over 300hk 200sx og denne måtte virkelig slite for i det hele tatt å se baklysene mine, men så over til noe annet, en cosworth 4x4 som jeg har veier sånn ca 1300kg + førere og diverse, altså fort 1400kg, stilte opp på offisielt drag (201m) mot en "trimmet" Auda RS4 med over 400hk. Disse veier noe rundt 16-1700kg. Dette endte med at Audaen var raskest på 60ft, men mot mål måtte jeg bremse for å unngå å kjøre for fort. (Tid 8.70) Dette har mye med vekten å gjøre da begge førerene er rutinerte på drag. Jeg tok reaksjonen. http://s23.photobucket.com/albums/b382/Cossie_Askoy/?action=view&current=Finaledrag.flv

 

 

CossieRS_Øyvind82: det er en del volvoer som går godt. de er nok ikke orginale, men går godt for lite penger. Kjenner flere som har fått volvoene til å funke og der sliter selv de "gromme" bilene på våler og rudskogen å holde følge på strekkene. Då ikke la deg lure av gamle volvoer. hehe Bare ha som motta at en Auda eller BMW ADLRI skal klare å kjøre fra deg. HE HE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

desverre så er det veldig mange cossie eiere som skryter fælt av hvor godt det går. har vært ute for det motsatte at jeg med min 250hk cosworth stilte opp mot en såkalt godt over 300hk 200sx og denne måtte virkelig slite for i det hele tatt å se baklysene mine, men så over til noe annet, en cosworth 4x4 som jeg har veier sånn ca 1300kg + førere og diverse, altså fort 1400kg, stilte opp på offisielt drag (201m) mot en "trimmet" Auda RS4 med over 400hk. Disse veier noe rundt 16-1700kg. Dette endte med at Audaen var raskest på 60ft, men mot mål måtte jeg bremse for å unngå å kjøre for fort. (Tid 8.70) Dette har mye med vekten å gjøre da begge førerene er rutinerte på drag. Jeg tok reaksjonen. http://s23.photobucket.com/albums/b382/Cossie_Askoy/?action=view&current=Finaledrag.flv

 

 

CossieRS_Øyvind82: det er en del volvoer som går godt. de er nok ikke orginale, men går godt for lite penger. Kjenner flere som har fått volvoene til å funke og der sliter selv de "gromme" bilene på våler og rudskogen å holde følge på strekkene. Då ikke la deg lure av gamle volvoer. hehe Bare ha som motta at en Auda eller BMW ADLRI skal klare å kjøre fra deg. HE HE

 

Ja det med vekten har jo litt å si, og dissse volvoene er jo ikke akuratt lette tror jeg?. Hehe ja skal ha det som motto ;) Har faktisk gjort tidligere mot bmw 325, og 525, audi 200quattro og disse parkerte jeg :) Men skal da i framtiden ikke la meg lure av gamle volvoer, hehe

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde blitt så skamfull at jeg ikke hadde turt ut av døra på mange dager..

 

 

Hva tror du jeg ble da, når jeg så volvoen dro meg fra start.... Ble ikke akuratt happy da.

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare skrudd opp trykket til 1,2bar? på orginal motor og turbo?? I så fall så burde du skru det ned til 0,8-0,9 igjen hvis du vil at bilen din skal leve litt til... Den EPA`n du kjørte mot, har jeg også kjørt mot, og det var ikke noe problem. Dette var etter at jeg hadde justert og bremset bilen, bremset 247hk... Få deg en chip, 3bar map, og få bilen justert på rulle, så skal du se det blir noe annet... Tipper du ligger litt på minus siden av orginal effekt nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare skrudd opp trykket til 1,2bar? på orginal motor og turbo?? I så fall så burde du skru det ned til 0,8-0,9 igjen hvis du vil at bilen din skal leve litt til... Den EPA`n du kjørte mot, har jeg også kjørt mot, og det var ikke noe problem. Dette var etter at jeg hadde justert og bremset bilen, bremset 247hk... Få deg en chip, 3bar map, og få bilen justert på rulle, så skal du se det blir noe annet... Tipper du ligger litt på minus siden av orginal effekt nå ;)

 

Orginal nei..hvor for du det ifra?hehe

 

Har ny borra 200 blokk med smidde mahler stempler, forsterket wrc topp, 330 oppsett og 330chip, grønnedyser,storre IC, kn-filter ++

 

kjørte tidligere på 0,8 orginalt, kan skru opp til 1,4 uten problemer. Men synes det var ok med 1,2.

 

Tror neppe du har kjørt mot samme epa vis din bremset 247 ?? så da må nok du ha kjørt mot en annen.. hvor fra vestfold er du?

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som er justert og bremset rundt 250hk går jo bra, forundrer meg ikke om han kjører fra han da. Bremsa 292hk i cossin, aldri blitt frakjørt. har tatt m3 e36, RS2, "300hk" 200sx, sti, evo og disse bilen går ikke dårlig..

88 Ford sierra Cosworth (sommerbil)

99 Audi S4 (konebil)

95 Ford Scorpio Diesel (Brukstralle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen måling på min, men anslår ca 250hk. Dette grunnet at jeg fortsatt bruker orginal dysene uten å gå magert. Og jeg har INGEN som helst problemer å kjøre fra Auda RS4, RS2, M3 og diverse andre "jesusbiler". Kjørt fra Avensis med sånn Carlos Saints motor og 4x4 uten problem. og disse er vel sånn ca 260-280hk. Og jeg har 4x4 med alle de ulempene dette bringer med. HK-tap og vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bil som er justert og bremset rundt 250hk går jo bra, forundrer meg ikke om han kjører fra han da. Bremsa 292hk i cossin, aldri blitt frakjørt. har tatt m3 e36, RS2, "300hk" 200sx, sti, evo og disse bilen går ikke dårlig..

 

Ja den burde jo gå bra, men er ganske sikker på at den epa`n som jg kjørte mot hadde parkert den, den gikk veldig bra, skal snart bremse min,og jg er ganske sikker på at jeg ikke har under 250hk..

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginal nei..hvor for du det ifra?hehe

 

Har ny borra 200 blokk med smidde mahler stempler, forsterket wrc topp, 330 oppsett og 330chip, grønnedyser,storre IC, kn-filter ++

 

kjørte tidligere på 0,8 orginalt, kan skru opp til 1,4 uten problemer. Men synes det var ok med 1,2.

 

Tror neppe du har kjørt mot samme epa vis din bremset 247 ?? så da må nok du ha kjørt mot en annen.. hvor fra vestfold er du?

 

Jeg bor mellom Horten og Tønsberg... Vet hvem han med Epa`n er, så jeg er rimelig sikker på at det var samme fyr, er ikke så mange sånne epa`r rundt her... men det kan jo hende han har trimmet tanksen sin mere nå... Men du burde absolut få tuna bilen din skikkelig, sier ikke at du ikke vet hva du driver med, men har vært borti maaaange cossier med 330 oppsett, og de fleste bremser i første omgang rett rundt 250hk i motor effekt, men med rett tuning, så bikker de som regel 300hk... En bekjent bremset faktisk 183hk, på 4900 omdr. (turte ikke dra den lenger på rulla, pga alt for fet blanding) og han trodde den gikk nesten som den skulle, også dette var 330 oppsett.

Ser du bor i nærheten, så jeg har kanskje snakket med deg før... Er cossien din hvit?? Send meg gjerne en pm, og "skryt" litt av bilen din, hva er gjort, hvilke planer har du fremover, osv osv... vi Ford folk må holde sammen vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor mellom Horten og Tønsberg... Vet hvem han med Epa`n er, så jeg er rimelig sikker på at det var samme fyr, er ikke så mange sånne epa`r rundt her... men det kan jo hende han har trimmet tanksen sin mere nå... Men du burde absolut få tuna bilen din skikkelig, sier ikke at du ikke vet hva du driver med, men har vært borti maaaange cossier med 330 oppsett, og de fleste bremser i første omgang rett rundt 250hk i motor effekt, men med rett tuning, så bikker de som regel 300hk... En bekjent bremset faktisk 183hk, på 4900 omdr. (turte ikke dra den lenger på rulla, pga alt for fet blanding) og han trodde den gikk nesten som den skulle, også dette var 330 oppsett.

Ser du bor i nærheten, så jeg har kanskje snakket med deg før... Er cossien din hvit?? Send meg gjerne en pm, og "skryt" litt av bilen din, hva er gjort, hvilke planer har du fremover, osv osv... vi Ford folk må holde sammen vet du ;)

 

 

Jeepp vi ford folk må holde sammen ;) hehe

 

Sender deg PM

* Ford sierra cosworth (1991 4x4)

* Ford sirra cosworth (1990 2wd)

* Ford sierra sedan (1988)

* Golf GTI (1990)

* Honda accord ( 1992) (på høggern)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår