maxis Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Har veldig lyst til å bytte til 4,4liters motor i 730n,så på autodb nylig en 730 med 740 motor så bytte må jo være mulig. Noen som har erfaringer innen dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Desember 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2006 Får svare meg selv da om andre her lurer. Å bytte til 4,4 liter(m62) er hvisst ikke barebare pga variable ventiltider.' Men å bytte ifra 3,0 til 4,0 v8 funker fint. Utrolig men sant:både 3,0 og 4,0 har samme hjerne(styrenhet) Kommer til å kjøre med 5 trinnskasse på 4,0 motorn jeg pga at jeg ikke betaler en halv mill for en 6trinnskasse. Har selv hatt to 6 trinnskasser og betalte en "ok" sum for de. btw: De to 6trinnskassene satte jeg inn i 2 volvos:fatality: Eneste problemet blir at jeg må sveise/bytte senter på lamellen pga andre splines. 3,0 med manuell har mindre diameter på lamellen,så det blir svinghjul og clutch ifra 4,0 med "3,0 splines" Kraftig clutch ø265 er jo kjekt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg