Gå til innhold

klare baklykter

Ranger emnet

johnivar88

Anbefalte innlegg

Lurte på hvordan det er mulig å få til klare baklykter? tenker da f.eks si baklykta som det er rødt glass på. om det er mulig å få bort rød fargen og ha vanlig blank gjennomsiktig? eller må man kjøpe glasset i den fargen i det tilfelle? vet om en som har gjort noe lignende men vet ikke om han skifta glasset eller hva han gjorde.. kjenner ikke fyren så får nok aldri spurt...

evt vis jeg må skifte glass så er jeg jo ikke sikker på om jeg får glass til bilen min.. så er det noe da også som er muligt å gjøre? takker for alle svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste er å bytte hele lyktene. Koster oftest noen tusen kroner.

Ellers er det noen som driver litt garasje-mekk som disekrerer lampa og fjerner den røde innmaten i lykta og bytter den ut med utkuttet riflet glass/plexi som noen tar fra slike avlange firkanta tak-lamper fra kontorer eller no, og tetter igjen godt med klar silikon... Ellers blir det dogg.

Om det er en gammal drittbil, så skader det ikke å prøve den siste metoden. Men om bilen din er verdt mer enn det du betaler i forsikring, så ville nok den første metoden se best ut og være bedre generelt. Med mindre du er ekspert på å skru på bak-lykter da.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si meg 100% sikker på dette, da jeg er en av de som er late og bare kjøper hele driten :P

Men så vidt jeg har fått med meg, er dette fremgangsmåten (beklager mad paint skillz :D)

i92945_Lampehus.JPG

Altså, kutte ut noe tilsvarende det røde og bytte ut det røde med.

Får tak i ferdigutkuttede plexi-glass til mange biler på Ebay ellers kan glassmestern gjøre det. Ellers kan du prøve det selv om har masse sånn tak-lampe saker liggende.

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider