Turboed1 Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 jaha...det hørtes dyrt ut ;pMvh Må "bare" ha en bytteturbo... :) ..men de koster jo litt. Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Disse ledningene som du pratet om,kan de vere kablene til lambasonden som sitter på eksosen fra turboen? Er en av disse kablene røket vil jeg tro du kan få slike problemer ja... Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Disse ledningene som du pratet om,kan de vere kablene til lambasonden som sitter på eksosen fra turboen? Er en av disse kablene røket vil jeg tro du kan få slike problemer ja... Ja. Jeg dro innom Bodø bil (som har audi) etter jobb idag å fikk di på verksted til og hjelpe meg, og di sa at det er lambasonden (pluggen jeg pratet om) som er gåen. Jeg vil og tro at dette er porblemet da jeg har sjekket alt det andre utenom selve turbohuset og wastegatn..... Så jeg satser på at det er denne som er feilen. Må bestilles fra tyskland med ca 1 ukes leveringtid :/ Mvh SunIx Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsblå Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Ja..jeg vil tro at du har funnet feilen da ja. Egentlig en smal sak å fikse dette da...kunne vært verre. Siter Audi A4 1.8t Quattro go`biln Peugeot 406 arbeidsbil`n Tidligere: Volvo 740,Datsun picup,2x ascona,boble,BMW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Ja..jeg vil tro at du har funnet feilen da ja. Egentlig en smal sak å fikse dette da...kunne vært verre. Jepp, enkelt å fikse det mene stiv pris på den deln da, men "alt" for å slippe og kjøre sånn biln er nå :p Jah det kunne vært mye verre, fikk litt sånn klump i halsen da " Turboed1" snakket om sprukket turbinhus osv.....så jeg håper at det ikke er feiln. Mvh SunIx Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Regner med at dette fikser seg da jeg får den nye Lambasonden da. Vil Gjerne takke alle som har kommet med tips og innspill ;) :thanks Mvh SunIx^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 Fikk den nye Lambasonden idag, monterte den og det skjedde da ingen ting. Så da er jeg tilbake på "0" igjen. Noen som vet hva jeg må betale for å få biln inn på verksted for å finne evt feil, går dette på fastpris eller etter timesatsen ? Mvh Sunix^ Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Last opp et bilde av motoren din da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hmm. Sett den inn på et verksted for feilsøk om du ikke har peiling på motor selv. Eller få noen du kjenner som har peiling til å se på det. For meg virker det som det er i turboen problemet sitter... Har du gått over alle koblinger? Skrudd til alle skruer og klemmer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 For meg virker det som det er i turboen problemet sitter... Har du gått over alle koblinger? Skrudd til alle skruer og klemmer? Har sjekket alt av klemmer, trykkslanger og dumpen. Fant ingen feil....da gjenstår det turbo`en, wastegaten (kommer ikke til og få sjekket om speildet står åpent) Må prøve og lokalisere mangetventiln og evt om luftmengdemålern er gåen. Biln detter på turtall med klutsjen inne, fra ca 900 til ca 500 og opp til 900 osv osv, lurer på om dette kan ha noe med luftmengdemålern å gjøre, Prøvde og montere en rfl dump på bilen i sommer og da datt biln og på turtall, (samme som nå) men da funket turbo`en...... Skal få opp et bilde av motorn asap Mvh SUniX Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DynaCore Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Høres ut som det kan være LMM ja! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mustang95 Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hadde du bodd i Oslo, kunne jeg hjulpet deg å feilsøke på bilen. Siter Project: "FrostBite" by GSS Motorsports - 2007 Focus - 1995 Mustang cab - 1994 Mustang coupe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SunIx^ Skrevet Desember 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Hadde du bodd i Oslo, kunne jeg hjulpet deg å feilsøke på bilen. Hehe, bor i bodø så det blir nok litt for langt å kjøre ;p.Men takk for tilbudet iallefall ;) Mvh SunIx Siter Mvh SunIx^ --2000mod Audi A4 1.8 TQ Sportline --1995mod Audi A4 1.8 T *Solgt* http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=158099 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg