Torak Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 bixenon er xenon som fjern og nærlys. enten i samme pære eller separert. Hva er forskjellen fra bixenon og xenon da? Edit: "ger Xenon på halvljus, och halogen på helljus". Betyr det at du ikke har xenon lys på langlysene altså? Da er jo litt av vitsen borte..? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 xenon som nærlys er det mest normale. så har man halogen i fjernlysene. har man bixenon har man xenon i begge. grunnen til at dem ofte unnlater xenon i fjernlysene er som alltig, pris! xenon er dyrt. hvertfall fabrikkmontert. men for dem av oss som har opplevd bixenon så har det nok blitt en "no return back". :) Det blir rett og slett dagslys foran bilen. Det som er skummelt når det er bekmørkt ute og man kommer kjørende med fjernlysene og man møter på tålig rene veiskilt så blir man blendet. Jeg overdriver ikke noe serlig her. Har kjørt bil med xenon 1000metere. Det er ekstremt. Hiv noe slikt på Goførrene så ser man elgen i tide :D Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 xenon som nærlys er det mest normale. så har man halogen i fjernlysene.har man bixenon har man xenon i begge. grunnen til at dem ofte unnlater xenon i fjernlysene er som alltig, pris! xenon er dyrt. hvertfall fabrikkmontert. men for dem av oss som har opplevd bixenon så har det nok blitt en "no return back". :) Det blir rett og slett dagslys foran bilen. Er det vits å kjøpe xenon lys da a? Jeg vil si at det er på langlyset det er viktig med Xenon.. Eller er det veldig kjekt på nærlys? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Er det vits å kjøpe xenon lys da a? Jeg vil si at det er på langlyset det er viktig med Xenon.. Eller er det veldig kjekt på nærlys? nærlys er helt klart viktigst. det er det man bruker mest. langlysene bruker man nå egentlig mest når man er alene på veien og dem lyser sånn sett bra opp fremover. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Sant nok.. Da blir det vel kanskje et xenon kit ved neste lønning da. Går det bra med EU-godkjenning og sånt hvis jeg monterer xenon lys? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Nei ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Men er det ingen her som faktisk har prøvd det på 240? Noen som vet av park/kjørelyspærer til 240 med blåskjær for å matche xenon-lys og de bluevision-pærene jeg har nå? :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 28, 2006 Rapporter Share Skrevet November 28, 2006 Nei ;) Hehe..nei vel. Da sparte jeg de pengene :P Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TimmiE Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 på http://www.dioder.no (eller .dk) selger de blåe parklys pærer som matcher xenon-lys. Siter - Volvo 240DL 1978, og 1979 -X- Volvo 240 GLE -88 -X- Volvo 240 GL -84 _GUULBIIL -X- Daihatsu Charade 1.3 cx -92 hvit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 på http://www.dioder.no (eller .dk) selger de blåe parklys pærer som matcher xenon-lys. Altså at det ser ut som xenon? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 Altså at det ser ut som xenon? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 fant noe villt noe da jeg søkte litt. http://www.metricmind.com/ac_honda/lighting.htm ingen som har prøvd noe slikt på 240 ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet November 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 på http://www.dioder.no (eller .dk) selger de blåe parklys pærer som matcher xenon-lys. Ja, men de har ikke BAY15D (P21/5W) to-polt til park/kjørelys :) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 send mail til lysdiode.no kanskje dem har på lager. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet November 29, 2006 Rapporter Share Skrevet November 29, 2006 diverse bilder. desverre ingen 240 http://www.xenonljus.nu/kundbilar.htm Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg