ask4more Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Har en is-motor som jeg skal ha i en taunus.... har lyst til å bygge den om til turbo...:) noen som har en fremgangsmåte å bygge om en IS-motor???? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 http://www.fastford.no/forum/index.php?showtopic=17168&hl=is-turbo og http://sierraisturbo.com/ Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Du trenger ny topp pakning, grenrør til turbo`n, turbo, intercooler (jeg har en til salgs ;) ) lavere kompresjon (dreie stempla, eller cosw stempler) og en måte å få mere bensin på, den enkleste er med trykkbrytere og ekstra dyser. Motor bør også totaloverhales hvis du skal ha noe håp om litt holdbar effekt. Jeg har nå brukt ca 1 år på å samle deler så "billig" som mulig, til min nye motor, og har vel brukt ca 10k foreløbig, og mangler nå bare en ny blokk, og noen rør biter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kverna Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 Og jeg var å henta ei orginal cosworth motor med kasse til 13k... Men hver sin lyst Siter Kverna's Bildetråd Xenon har jo tatt helt av :P He did it again Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie_storm Skrevet November 26, 2006 Rapporter Share Skrevet November 26, 2006 kverna: Det var billig. Du kan kjøre ca 0.6 på helt org motor uten problem, MEN... da bør du ha kontroll på bensin blanding og tenning. Tips: Få dreid ned stempla 1mm. eller få tak i cosw stempler\ eller andre lav komp stempler. Bytt ut org boltene med ikke strekk bolter. Siter Cosworth 88 SEDAN prosjekt-klar 07 Sierra 86 IST bane bil Passat 99 STV Arbeids bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierra24v cossi Skrevet Desember 12, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 jeg har is turbo i sierra og lader 1.4 bar på orginal motor:) holder som bare d.sett på 2 tillegsdyser før spjeldhuset og gji gass....:) orginalt uten ekstra dyser klarer du 0,4bar.over d får du for lite bensin..skal du ha d skikkeli bør du bygge med 4x4 cossi stempler og råder, 4x4 oljepumpe fra cossi me underspyling. og en fresh trimkam og data sprut. da har du noe som holder Siter 89 sierra 2,9i 24v cossi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Henrik Skrevet Desember 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2006 i sted for å dreie stemplene så kan du legg på to topp pakninger hvis du skal ha det biligst mulig. leste på fastford at på is motoren så kan du lade 0.6 sett på flere dyser Siter Chevrolet Nova 1969 350 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg