Gå til innhold

Plymouth Fury

Ranger emnet


grufle

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er Plymouth Fury en bil man kan annbefale til en ung gutt på 17 år som har lyst til å mekke litt, og kjøre litt veteranbil når han får lappen?

 

Jeg har en far som har en kammerat som har plymouth Fury. Jeg har fått lov til å øvelseskjøre i denne bilen og jeg falt pladask for den! Har også sett filmen "Christine" hundre ganger og for hver gang jeg ser den filmen, jo mer får jeg lyst på bilen.

 

Er det noen som eventuelt vet om noen Plymouth Fury'er til salgs, hvor dyre de er, hvor dyrt det er å forsikre og slikt?

 

Tar imot alle svar!

 

På forhånd takk,

Mvh. Grufle

http://www.drcracing.webs.com

 

- 1990 Ford Fiesta XR2i 8v CVH

- 1990 Ford Fiesta XR2i 8v CVH (Gatebilprosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ja jeg vet om en som har en Plymouth Fury. Da viser det seg at det er 2 biler av denne modellen i Norge. Er det en veldig skjelden bil?

 

Er kanskje Plymouth Belvedere en mer "vanlig" bil. Har fått høre at det var den modellen som faktisk ble brukt i filmen "Christine".

http://www.drcracing.webs.com

 

- 1990 Ford Fiesta XR2i 8v CVH

- 1990 Ford Fiesta XR2i 8v CVH (Gatebilprosjekt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

det er kun produsert 5303 furyer i 1958, så det er en ganske sjelden bil..

 

belvedere er en mer vanlig modell, men det er begrenset også hvor mange det er av disse i norge.. dette gjelder også plaza og savoy som er enda billigere modeller...

 

bilen "christine" er en belvedere selv om den er kalt fury i filmen.. en fury skal har gull farga grill, sidetrim, hjulkapsler og skal være i fargen på bildet over(buckskin beige)

 

har du ett bilde av furyen til han du kjenner???

 

stian..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår