Bøjinis Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Trenger jeg flere sikringer på batteriet eller holder det med 250amp? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audio-art Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Trenger jeg flere sikringer på batteriet eller holder det med 250amp? Begge batteriene trenger sikkring, og skal du ha 250 A sikkring, så må du ha tykke kabler. Siter Signaturregler: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PsychoPat Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 Jeg ville gjort slik: Siter Mvh Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet November 22, 2006 Rapporter Share Skrevet November 22, 2006 du må ha sikring på alt som går ut av ett batteri, altså, 1 sikring nær startbatteriet, og 1 sikring nør stereo batteriet, og sikringene til ampene må også være atme batteriet. Grunnen til det er tilfelle du f.eks kræsjer, også blir kabelen din kuttet og går mot jord, om du da har bare en sikring nær det enebatteriet bare, altså ingen sikring på ene delen av kabelen som blir kuttet, og denne går direkte til batteriet, også kommer denne kabelen i kontakt med karosseriet, som er jordet til - på batteriet og du vil få en kortsluttning som kan fort føre til brann og mange andre skader, er grusomt med krefter som er ute og går da... håper du forsto.. Stian Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Leste et sted, at har man ulike batterier under panseret og i bagasjen(til stereo), så funker ikke dette uten en slags innretning koblet mellom de to batteriene.. Noen som vet noe eller har vært borti dette? Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 tenker du på diode? Hørt noe sånt selv, men kan ikke huske hvorfor man skulle bruke en slik diode. Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 njaa, =) Var noe som hindret batteriene i å lade seg ut, så måtte man ha en dings mellom batteriene. Men lurer på om det ikke var her på bf jeg leste det, så får prøve å grave frem den tråden :) Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Man KAN skille batteriene fra hverandre med enten en skille rele eller en kraftsak av en diode Dioden fungerer hele tiden altså batteriene er skilt fra hverandre uansett (koster skjorta minnes jeg å huske) Et skille rele kobler man til tenningen så når tenningen er på så jobber batteriene sammen, skrur man av tenninga er batteriene skilt fra hverandre.. trenger ikke være tenningen så klart.. var et eksempel.. flere eks kan være lyset.. hvis man har spilleren på tenningen skal man ikke stå sammen med shells angels på shell og tømme batteriet så er ingen av disse nødvendig.. bortkasta penger. Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 bortkastet penger uansett egentlig, for er de koblet sammen varer de også dobbelt så lenge, og da tapper man heller ikke batteriet like fort... :P totalt unyttig. og batteriene tapper heller ikke hverandre på kort tid om de er koblet sammen, så sant begge er i god stand. ser heller på det som et salgsstriks for at de skal få solgt noe de selvfølgelig mener "er totalt nødvendig" osv... :P anngående sikringer, følg tegningen til PsychoPat. Mer korrekt får du den neppe... ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøjinis Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 Takk før all hjelp:) men da følger jeg tegningen til PsychoPat mend en 250amp sikring fremme å en 250amp bake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toasted Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 vet du hva dynamoen din lader ? hva batterier er det du har ? Siter Leter etter felger til bilen min, 4x100 17" kom med forslag (helst Oz racing) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøjinis Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 vet du hva dynamoen din lader ?hva batterier er det du har ? Har 90amp dynamo å 2 x Stinger SP800 batterier Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 da kan du vel parallel koble direkte uten noen form for relè og lignende, får det er jo to helt like batterier Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bøjinis Skrevet November 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 da kan du vel parallel koble direkte uten noen form for relè og lignende, får det er jo to helt like batterier så jeg trenger ikke noe sikringer mellom...det er bare å strekke kabel mellom di? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Erik Johansen Skrevet November 23, 2006 Rapporter Share Skrevet November 23, 2006 nei, du må ha sikring ved begge batteriene. men du behøver ikke noe rele eller skillediode i mellom. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg