Gå til innhold

VW Corrado G60 selges - SOLGT

Ranger emnet


Salmacis

Anbefalte innlegg

Det er med tungt hjerte jeg har kommet til denne beslutningen, men tiden er kommet for å frigjøre litt kapital til fordel for nye spennede prosjekter.

 

Link til bilder:

http://home.c2i.net/CorradoG60/images/

 

Kort versjonen er:

VW Corrado G60, mye påkostet.

1990 modell, men første gang reg i desember 1991.

Tornado rød.

Komplett overhalt og modifisert motor og lader.

Dokumenterbare 220 HK.

Skinn interiør.

H&R justerbart senkesett.

EU Ok i fjor.

Pris 75.000 eller bud over.

OZ Superleggera m/ 215/40-16.

 

Annonse på Autodb:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1317694

 

Send PM for spørsmål / bilder / å se / prøve bilen (før snøen kommer, står på sommerdekk!). Bilen finnes i Enebakk.

 

Bilder kan sendes på mail, eller se link over.

 

Hvis det viser seg at interessen uteblir og bilen ikke blir solgt i løpet av 3 måneder, kommer jeg til å slakte den og selge den i deler.

 

Lang versjonen:

Jeg kjøpte bilen av en tysk student som hadde importert bilen til Norge i 2002. Bilen var i normal stand iht alder, men jeg bestemte meg for å sette bilen i skikkelig stand samt modifisere den en smule.

 

I 2004 tok jeg bilen nærmest fra hverandre og total overhalte og trimmet alt som har med motor og G-Lader å gjøre. Bilen hadde da gått 158.500km. De motormessige oppgavene (borring, honing, kontrollmåling, polering etc) ble utført av Oslo Syliderservice, overhaling av toppen samt porting av denne ble utført av SLS. Samtidig byttet jeg til ny Sachs clutch, monterte stor FMIC fra Golf G60 u/klima, nye bærebruer, fjærbeinslager fra VR6 pluss en enorm mengde originale deler fra VAG som har kostet en formue i seg selv. Jeg har kvitteringer og belegg for godt over 100.000.- kr (nærmere 150.000.- kr tipper jeg, men må regne over) i deler og jobb alene!!!

 

I 2005 har jeg stort sett kun kjørt inn motor og det på en forsvarlig måte før den ble parkert for vinteren. Vel, noe småtteri ble handlet inn, bla. ny bensinpumpe for å sikre tilstrekkelig stabil bensintilførsel og tannreimdrift med 68 reimhjul for å unngå reimslipp. Bilen har nå fått ferdig programmert custum SNS Chip og er optimalt justert på rullende landevei vha Auto Consult og Per Guldbrandsen (denne rulla er kjent for å være streng!). Resultatet er dokumenterbare 220HK!!!

 

Chassiet har nå gått totalt 175.000 km, dvs motoren samt alle andre deler som har blitt byttet har kun gått 16.500km siden overhaling og tuning. For øvrig er bilen aldri blitt kjørt over 3000 omdreininger før motoroljen har blitt varm, den er blitt pent behandlet og ikke herjet med! Bilen har ikke vært vinterkjørt siden vinteren 2002. EU godkjent uten mangler i fjor.

 

Teknisk sett er bilen nå i meget god stand, med unntak av noen små mangler som jeg beskriver lenger ned. I hovedsak er det kosmetiske tiltak som gjenstår nå.

 

Følgende reparasjoner/modifikasjoner er utført ved ca 158.500 km:

NB! NY betyr i denne sammenheng at delen(e) er kjøpt ny(e) mellom 158.500 km og nåværende kilometerstand.

 

MOTOR

• Komplett nyoverhalt 1.9 Liter blokk m/ Smidde SLS Stempler.

• PG blokken er borret og honet av Oslo Sylinderservice.

• Veiv er balansert og polert av Oslo Sylinderservice.

• Alle rådelager og veivlager nye og av Sputter type.

• Nye rådebolter og alle pakninger nye.

• Ny forsterket oljepumpe.

• Nyoverhalt og RS portetet P-topp av SLS.

• Portet og tilpasset innsug til toppen av SLS.

• Ny Shrick 272/276° asymmetrisk kamaksel (S-TEC spesial).

• Portet og overhalt G-Lader, overhalt med nye orginal deler og forsterkede lager.

• Nytt DBilas justerbart kamdrev.

• Forstørret og polert gasspjeld av SLS.

• Ny tannreimdrift med 68 laderhjul (SLS).

• Ny 3.5 Bar Bosch bensintrykkregulator.

• Nye Bosch Red Top dyser (332ccm @ 3,5Bar).

• Ny SNS Stage 5 Custom Chip, programmert for bilens oppsett.

• Nytt K&N Luftfilter (ikke kon filter!).

• Ny Oil Catch Tank.

• Nye Bosch W5DPO plugger.

• Ladeluftkjøler fra Golf G60 uten klima (På størrelse med Rally IC).

• Nytt Bartek aluminium/Samco silikon ladeluft slange/rør kit.

• Nytt Tezet Grenrør.

• Nytt Supersprint Mega 120 Effektanlegg.

• Metall Kat (VR6).

• Ny Schrick Aluminium bunnpanne.

• Ny vannpumpe.

• Ny bensinpumpe.

• Ny Sachs clutch.

• Ny tomgangsstabilisatorventil (ISV).

• Ny servopumpe

• Nytt batteri

• Stort sett alt av bolter, skruer, muttere etc ble byttet i forbindelse med reparasjoner/modifikasjoner.

 

Chassi og bremser

• Nytt H&R justerbart demper sett.

• Nye bærebruer.

• Nye VR6 fjærbeinslager.

• Nye polyurethane lager bak.

• Nye stabilisator foringer.

• Nye Brembo skiver og bremsebelegg bak

• Nye hjullager bak

 

Brembo 4 stemplede kalippere, bremsebelegg, 305 x 28 skiver, stålomspunne bremseslanger gått 100 mil kan selges med for et avtalt pristillegg.

 

Exteriør:

• OZ Racing Superleggera 7,0x16

• Toyo Proxes 215/40/16

• Nye 5mm H&R spacer bak

• Nye In-Pro type røykfargede bak lykter

• Rieger grill / list (umontert)

• Nye Aero Twin vindusviskerarmer og viskere fra Lupo GTI

 

Vinterdekk på orginal 15” felger følger med.

 

 

Interiør:

• Komplett sort skinninnredning med setevarme

• Nytt Momo Top Race ratt

• Ny Momo Tomahawk gearspak

• Nye Audi TT pedaler

• Ny Autometer Lunar Air/Fuel Ratio instrument

• Ny Auto Gage Olje trykk instrument

• Ny Auto Gage Ladetrykk instrument

• Ny Alarm m/startsperre

• Ny Fjernbetjening

• Alpine 6x9 speakers

• Ny Legacy LA 895 Amplifier

• Kenwood CD / Tuner

 

Kjente feil/mangler:

• Servotannstangen har litt slark som gir seg utslag i en svak klikkelyd når man ratter, dette er en typisk Corrado svakhet. I tillegg svetter mansjettene ut noe servo olje. Det har ingen praktisk betydning som sådann når man kjører, men det er tilrådelig å overhale eller bytte servotannstang.

• Lakk er blass og og det er endel riper og små bulker som seg hør og bør på en eldre bil. Ny lakk anbefales for å få en strøken bil.

• Feil tankmåler montert slik at tank innhold vises feil (riktig tankmåler finnes i min delekolleksjon ;))

• Alarm og fjernkontroll av sentrallås er usynkronisert. Begge deler virker hver for seg, men man må bruke nøkkel for å skru alarm på, mens man kan bruke fjernkontroll til å lukke dørene eller åpne dørene og skru alarm av. Trolig en liten koblingsfeil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår