Gå til innhold

Mr.Gti: Vw Golf 16v - Langtidsprosjektet

Ranger emnet


Mr.Gti

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Tenkte som alle andre her inne å lage en tråd om prosjektet mitt.

Kan vel kalle det et langtidsprosjekt egentlig, for har hatt bilen i over 1 år nå, og har ikke planer om å være ferdig med den med det første:P

 

Litt info om bilen:

-90 mod, godkjent ombygd til 16v (kr)

-brembo skiver (trur jeg, satt der når jeg kjøpte den)

-senket (60/40), skal byttes ut

-tornadorød

 

Ting som er gjort til nå:

-Ordna til hvite instrumenter

-polert innsug (skal slipes enda mer til våren)

-overhalt topp

-montert 9x16 rondell hjul

-satt på nye fangere

-satt på G60 skjermbreddere

-skiftet ledningsnett i dashbord (det gamle brant før jeg kjøpte den)

-montert fjærbeinstag i motorrom

 

Ting som skal gjøres etterhvert:

-montere komplett skinninteriør (innkjøpt, ligger å venter på govær)

-montere bilsteindempere (innkjøpt)

-montere G60 bremser foran (innkjøpt)

-skifte girkasse (mangler 3 gir nå:P)

-skifte skjermer,bakluke,panser og dør h.s (innkjøpt)

-montere digitalt instrument (får snart delebil med dette i)

-lakke hele bilen (til våren?)

-har veldig lyst på 2 doble webere, men synd det koster så mye:P

 

Sikkert mye annet jeg kommer til å gjøre med den etterhvert å, men det får tiden vise..

 

Bilder:

Slik er den nå

Bilde010.jpg

Slik var den i sommer

Bilde004.jpg

Bakfra

Bilde012.jpg

Hehe ikke bry dere noe om alt rotet foran bilen, drev å pussa opp:P

 

Felger

Bilde013.jpg

Dårlig bilde fra siden (før G60 skjørt var montert)

DSC00059.jpg

Dårlig bilde fra motorrom

DSC00056.jpg

Framstoler som skal inn

framstoler.jpg

Dørtrekka

drtrekk.jpg

 

Kommer mer info og bilder her så fort det skjer noe, skal få kjørt den ned på jobben å få ribba den innvendig før jul hvertfall..

 

Bare å komme med positive og negative innspill:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kult det der hva betalte du for intriøret ?

 

Hehe det fikk jeg til en bra pris, ga 3000 + 2 stoler (som jeg ga 1000 for:))

Syntes ikke det er så verst for komplett skinn som er strøkent og med varme i:)

 

Takker ellers alle for positive tilbakemeldinger:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde golfer er sååå pent :D

Er det noe lignende av denne du har planer om å få til utseendes messig ell? :D

IMG_9571.jpg

 

Hmm tja, må jo innrømme at jeg syntes likheten er der, bortsett fra at min er langt fra strøken:P

 

Uansett så syntes jeg det er litt fælt å kopiere andres biler , så vi får se hvordan den blir etterhvert:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm tja, må jo innrømme at jeg syntes likheten er der, bortsett fra at min er langt fra strøken:P

 

Uansett så syntes jeg det er litt fælt å kopiere andres biler , så vi får se hvordan den blir etterhvert:)

 

Din kommer jo ikke til å ligne så fryktelig nå da, som Danna, som eier den har bytta inn fronten til single runde lykter :) hehe :D

AlmRacing`s nybil:

2004 - Volvo S60 Turbo Limited Sport Edition!

Førstebil:

2001 - Volvo S40 Sport Edition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel egentlig ikke skjedd så mye med bilen bortsett fra at jeg har kjørt den litt i det siste.. Artig å kjøre:)

Men nå er det nok slutt med golf kjøring for i år, for 3 giret har plutselig fosvunnet, og framdekka er blanke... hehe:)

 

En annen ting er at delebilen kommer når som helst, så da blir det digitale instrumenter og grenrør/effektanlegg.. Blir vel til at jeg bruker denne litt før den ribbes, men er avskiltningsbegjering på den, så får vel ta det litt pent:P

 

Slenger ut noen bilder som ble tatt for en liten stund siden, er tatt med mobilkamera så er ikke akkurat mye å legge ut, men har ikke noe annet å finne på:P

Ser jo oransje ut på bildene da men, er egentlig tornadorød:)

Picture025.jpg

Motorrom

Picture026.jpg

Instrument (ser helt snålt ut med lyset på, men får snart digitalt så:P

Picture028.jpg

Foran

Picture029.jpg

Bilen da jeg kjøpte den

Picture002.jpg

Picture001.jpg

 

Beklager dårlige bilder, har ønsket meg nytt kamera til jul, så vi får se hva som skjer på bildefronten:P

 

Blir vel kanskje litt som skjer til helga, driv å skal ribbe den innvendig og sveise et rusthull i gulvet, men arbeidslysten er ikke helt på topp om dagen..:(

Men er ganske motiverende å kikke på andre prosjekter her inne, så kommer meg nok opp fra sofaen snart:P

 

Det var alt fra meg for denne gang:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag demonterte jeg hele bilen innvendig, eneste som er igjen nå er dashbordet.

Fant 1 rusthull som skal sveises en dag denna uka her, bare få tid til det først:)

Tok også å vasket alle tepper som var inni, disse ble seende ut som nye etterpå:)

Har forresten avtalt med han ene karosserimannen på jobben, så han skal slipe/sparkle bilen før lakkering.. Håper på å få lakkert i løpet av vintern.

 

Bilen står nå i kjellern på jobben, tørt og varmt.. har stått ute siden 2001 nå, og det merkes på interiøret, for det begynte å bli muggete:wonder:

Fortsatt dårlig med kamera, men skal låne et så jeg får tatt noen bilder en dag..

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært heldig og fått tak i digitale instrumenter?? vært på jakt etter det i over 1 år nå, er helt umulig å få tak i norge. Er ikke så mange GTi Special som har gått med det her i landet. Så må nok søke etter i tyskland. :(

VW Passat 1.8T stv 99mod

Alfa Romeo 156 Corsa Italiana Racer 98mod

Snart: Alfa Romeo 90 2.0 88.mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey! fet golf du har skaffa deg! tornadorød er den beste fargen!!!:D stå på dette blir bra!!:thumb

Golf 2 91 mod sommerbilen (G60 konvertering på gang)

Mercedes 123 300 TDT Prosjekt-bruksbil http://www.bilforumet.no/bilmerker/mercedes-benz/e-klasse-w123-w124-w210-w211-w212/283271-min-mercedes-300-tdt.html

x anntal golf 2'ere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir meget bra når du får lakkert, og shina plastiken ;) Da du skal sveise rust: Husk også å sveise rusthullene der skiltlys og sånn sitter på bakluka... Så litt mistenksomt ut der... ;)

Har ei rustfri bakluke "på lager" som skal monteres:) Skal også skifte dør h.s, begge framskjermer og panser. Hvis noen har ei rust/bulkfri 90 dør h.s, så skrik ut:)

2008 Saab 9-3 Tid SC Vector, Powered by Hirsch (finbilen)

1996 Vw Transporter (bruksbil)

1990 Vw Golf Gti 16v (prosjekt)http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=147726

1989 Vw Golf Diesel (Konebil)

+ Div vag produkter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår