Gå til innhold

motorbytte

Ranger emnet

Janis123

Anbefalte innlegg

1,3 12v heter ihvertfall 2E.

Tror 8v heter 2A.

Nå vet jeg ikke om disse passer rett inn i den bilen.

Mulig du må flytte ett motorfeste. Man må ihvertfall det på de med 2E motor hvis man skal sette inn 1,6 (4A serien). Mulig man må det, siden 8v motoren også er A serie motor.

Hvis det er tilfellet så er det lettere å sette inn en 1,6. 4A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt sikkert, men TROR at det er samme blokka på de to motorene, så da skal det jo i utgangspunktet være håp.

Jeg personlig hadde tatt meg jobben med å sette inn en 1,6 da disse går MYE bedre (du vil ikke tro det!), selv om det ikke er allværdens forskjell på antall hk...;)

Men på 1,6 er det annen girkasse da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten.. når jeg leser litt i papira mine her så finner jeg ut at alle E8 corollaene kun kom ut med 2E og 4A.. og forskjellige versoner av disse.

2E er en 1,3

4A er en 1,6

Sånn som jeg har forstått det så var det 2E med 8v fram til 1986 da det kom en 2E med 12v og mere hester. I tillegg så kom det en med EFI

Så det burde være helt kurant å bytte mellom 2E motorne så lenge du holder deg til forgassermotorne.

girkassene veit jeg ikke helt.. men antar at de er de samme?

8 ventileren er en A motor...men mulig den heter 3A, og ikke 2A som jeg skrev tidligere.

Kun 12v som heter 2E ihvertfall. Den kom i 85 og varte til ca 90.

2E-E kom i 88, samme motor som 2E bare at med innsprøytning, denne varte til 92.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en hatchback ja, er ikke så me å se bilde av akkurat, en opprusta stygg arbeidsbil:-) hehe, tenkte og sette inn 8V motoren for det er den eneste jeg har funnet i nærheten..

I see...

Men kan du ikke få en avtale med de du evt kjøper motoren av at du kan levere den igjen hvis den ikke passer?

Tror den skal passe altså, men er ikke 100% sikker...

Eneste jeg vet er at bilene med A motor har ekstern spennings regulator på dynamoen, og vet ikke om dynamoen passer fra din. Slik at du må passe på å få med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider