Janis123 Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 noen som vet om motor corolla sedan 1984 1.3 8v passer på en corolla 1986 1.3 12V? er det samme girkasse også isåfall? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Det er vel samma generasjon Corolla. så jeg vil anta det. Men hvis du får tak i motornavna så er det bedre.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 1,3 12v heter ihvertfall 2E. Tror 8v heter 2A. Nå vet jeg ikke om disse passer rett inn i den bilen. Mulig du må flytte ett motorfeste. Man må ihvertfall det på de med 2E motor hvis man skal sette inn 1,6 (4A serien). Mulig man må det, siden 8v motoren også er A serie motor. Hvis det er tilfellet så er det lettere å sette inn en 1,6. 4A Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Ops... Trodde spørsmålet var motsatt...Om man kunne sette 12v i en 8v. Sorry for at jeg ikke leste spørsmålet 100%. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janis123 Skrevet November 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 ingen som vet sikkert om det vil funke da? finner ikke noen 12v motorer på huggerier rundt her, bare en 8v motor så hadde vært kjekt om den kunne gjort jobben:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 16, 2006 Rapporter Share Skrevet November 16, 2006 Jeg vet ikke helt sikkert, men TROR at det er samme blokka på de to motorene, så da skal det jo i utgangspunktet være håp. Jeg personlig hadde tatt meg jobben med å sette inn en 1,6 da disse går MYE bedre (du vil ikke tro det!), selv om det ikke er allværdens forskjell på antall hk...;) Men på 1,6 er det annen girkasse da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Er ikke samma blokk på E motorer og A motorer.. de er ikke samme motorfamilie engang! Er det hatchback eller? (AE82) Har du bilde av bilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Forresten.. når jeg leser litt i papira mine her så finner jeg ut at alle E8 corollaene kun kom ut med 2E og 4A.. og forskjellige versoner av disse. 2E er en 1,3 4A er en 1,6 EDIT: Tatt bort litt pisspreik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Forresten.. når jeg leser litt i papira mine her så finner jeg ut at alle E8 corollaene kun kom ut med 2E og 4A.. og forskjellige versoner av disse. 2E er en 1,3 4A er en 1,6 Sånn som jeg har forstått det så var det 2E med 8v fram til 1986 da det kom en 2E med 12v og mere hester. I tillegg så kom det en med EFI Så det burde være helt kurant å bytte mellom 2E motorne så lenge du holder deg til forgassermotorne. girkassene veit jeg ikke helt.. men antar at de er de samme? 8 ventileren er en A motor...men mulig den heter 3A, og ikke 2A som jeg skrev tidligere. Kun 12v som heter 2E ihvertfall. Den kom i 85 og varte til ca 90. 2E-E kom i 88, samme motor som 2E bare at med innsprøytning, denne varte til 92. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janis123 Skrevet November 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 er en hatchback ja, er ikke så me å se bilde av akkurat, en opprusta stygg arbeidsbil:-) hehe, tenkte og sette inn 8V motoren for det er den eneste jeg har funnet i nærheten.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 Ok, men da prater jeg piss som vanlig. beklager ;) 2A er 1,3 3A er 1,5 (1452ccm) Ja stemmer, sånn var det...3A er den som sitter i tercel ikke sant? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_son Skrevet November 17, 2006 Rapporter Share Skrevet November 17, 2006 er en hatchback ja, er ikke så me å se bilde av akkurat, en opprusta stygg arbeidsbil:-) hehe, tenkte og sette inn 8V motoren for det er den eneste jeg har funnet i nærheten.. I see... Men kan du ikke få en avtale med de du evt kjøper motoren av at du kan levere den igjen hvis den ikke passer? Tror den skal passe altså, men er ikke 100% sikker... Eneste jeg vet er at bilene med A motor har ekstern spennings regulator på dynamoen, og vet ikke om dynamoen passer fra din. Slik at du må passe på å få med den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janis123 Skrevet November 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 18, 2006 ja, får vell bare satse på at det går da:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg